Две нови дуални магистърски програми стартират през учебната 2024-2025 година в УНСС, в партньорство с шотландския университет „Абърти” (Abertay University) с преподаване на английски език: „Дигитален маркетинг и трансформации” и „Бизнес администрация със специализация „Глобални операции и аналитични инструменти”.
Успешно завършилите студенти ще получат две дипломи в избраната програма от двата университета. Обучението се предлага изцяло на английски език и ще се провежда в присъствена форма в София, с участието на съвместен преподавателски екип от учени от двата университета и специалисти от практиката.
Програмите ще бъдат реализирани в рамките на двете катедри на факултет „Управление и администрация”, съответно катедра „Маркетинг и стратегическо планиране” и катедра „Управление”. Учебните програми са разработени съвместно от преподаватели от УНСС и от университета „Абърти”, като ще бъде осъществяван взаимен контрол за изпълнението и управлението им.
„Новите дуални магистърски програми са плод на близо тригодишно сътрудничеството между УНСС и университета „Абърти” в Шотландия, като част от основния приоритет на нашия университет за интернационализация и международна дейност”, сподели проф. д-р Христо Катранджиев, ръководител катедра „Маркетинг и стратегическо планиране”.
„Заложили сме на високи стандарти на преподаване и практическа подготовка, които целят да въведат студентите в най-актуалните аспекти на маркетинга и управлението на компаниите в условията на дигитална трансформация”, допълни той.
УНСС стъпва на успешния опит и изградените традиции с партньорски университети от Италия, Китай и други държави, подчерта проф. Катранджиев. „Вярваме, че подготовката на студентите и представителите на бизнеса в актуална международна среда работи успешно за по-бързото им адаптиране към новите реалности на глобалния свят”, каза той.
Обучението е подходящо за студенти, завършили ОКС „бакалавър”, като същевременно предлага и възможност за работодателите да надградят и усъвършенстват знанията и уменията на своите служители в подготовката им за съвременните дигитални бизнес и маркетингови реалности.
„Дуалните магистърски програми, преподавани в партньорство между двата университета, имат за цел да развият съвременни знания, практически умения и ключови компетенции в комплекс от области, като международен бизнес, дигитален маркетинг, бранд комуникации, управление на данни и др.”, допълни проф. Катранджиев.
Обучението е изключително съвременно и практически ориентирано, като всяка програма е разгърната в по 3 семестъра и завършва със защита на магистърска теза, поясни той.
Основан през 1888 г., университетът „Абърти” в Шотландия се намира в сърцето на град Дънди и попада в редица престижни класации за водещи университети във Великобритания. Известен е с високото си качество на преподаване и разнообразието от практически ориентирани образователни програми, предназначени да подготвят студентите за съвременната работна среда в различни индустрии.
Кандидатстването за дуалните магистърски програми в УНСС вече започна на 17 юли 2024 г. Приемът на документи ще продължи до 30 август 2024 г. на място и до 1 септември 2024 г. онлайн.