Вдигат заплатите в заводите за производство на iPhone в Китай

Работниците на Foxconn в Китай ще получават по-високи заплати и бонуси
(снимка: Tim Cook / Apple)

Foxconn, най-големият производствен партньор на Apple, наема около 50 000 нови работници в своя завод в Джънджоу, Китай. Масивната кампания за набиране на персонал подготвя серийното производство на iPhone 16, който ще излезе на пазара по-късно тази година.

В края на юли Foxconn публикува обяви за свободни работни места в големи кариерни сайтове и социални медии, предлагайки увеличени почасови заплати до 25 юана (около $3,49). Освен това заводът в Джънджоу предлага еднократни бонуси до 7500 юана ($1046), което е значително по-високо от бонуса от 6000 юана ($837), предложен месец по-рано, отбелязва Business Korea.

Заводът на Foxconn в Джънджоу е известен като най-голямата база за производство на iPhone в света. Сегашната кампания за наемане подчертава желанието на  Foxconn да постигне целите си за производство на Apple продукти, за които периодът август-декември се счита за пиков сезон на продажбите.

Този ход идва и на фона на спекулациите, че Foxconn ще напусне Китай и ще премести производствените си мощности. Противно на слуховете за преместване, големи чуждестранни медии съобщиха, че Foxconn ще построи нова централа в Джънджоу за около 200 милиарда вона (приблизително 148 милиона долара).

Apple, която беше първа на китайския пазар на смартфони през четвъртото тримесечие на миналата година, отбеляза спад на продажбите с 19,1% през първото тримесечие на тази година, слизайки на трето място след местните компании vivo и Honor. Спадът вероятно ще увеличи натиска както върху Apple, която си е поставила цел да достави 90 милиона iPhone 16, или с 10% повече от миналата година, така и върху Foxconn.

Ролята на Foxconn в глобалното производство, особено на продуктите на Apple, е ключова. Като най-голям изпълнител на услуги за производство на електроника по договор и най-голям частен работодател в Китай, Foxconn има значително влияние върху глобалните вериги за доставки.

А неотдавнашното решение на компанията да увеличи производството, заплатите и обезщетенията може да се разглежда като отговор на минали противоречия и опит за привличане и задържане на работна ръка за производствените нужди.

Китайският пазар на смартфони е силно конкурентен, а местните марки представляват сериозна заплаха за международни играчи като Apple. Динамиката на пазара в Китай и потребителските предпочитания оказват силен конкурентен натиск както върху самата Apple, така и върху нейните производствени партньори.

Коментар