Най-продаваният автомобил в Европа вече не е Tesla

Моделът Dacia Sandero е най-продаваният автомобил в Европа през август
(снимка: Renault Group)

Ново проучване на изследователска компания определи най-продаваните автомобили в Европа през август. Голямата новина е, че тази титла вече не принадлежи на американската Tesla.

Начело в класацията по продажби е Dacia Sandero, твърди проучването на JATO Dynamics. Това е най-популярният автомобил на европейския пазар въз основа на резултатите за месец август 2024 г.

В Европа са продадени общо 15 653 коли, което е с 9% повече спрямо август 2023 г. Второто място след Dacia Sandero заема Tesla Model Y, чиито продажби паднаха с 38%, възлизайки на 13 410 броя.

Третото място е за Toyota Yaris Cross с резултат от 13 201 автомобила през август, което е с 24% повече на годишна база. Челната петица включва Volkswagen T-Roc и Renault Clio с продажби съответно от 12 853 и 12 180 броя.

В топ 10 влизат още Dacia Duster (11 655 броя; +10%), Peugeot 208 (10 778 броя; -32%), Volkswagen Polo (10 508 броя; +26%), Toyota Yaris (10 294 броя; -7% ) и Kia Sportage (10 153 броя; +11%).

Коментари по темата: „Най-продаваният автомобил в Европа вече не е Tesla”

добавете коментар...

  1. Anonymous

    И двата палеца на двата крака

  2. Inn

    12лв/100км или 12лв за целия пробег?

  3. Върбан

    Те за това сепалятЕлектричките не са стабилни дари и при буря се палят нямат гаранция за живота на хората в нея не се заблуждавайте че са удачни

  4. Диван

    Отвратително е да можеш да минеш 360км с 40лв. Отвратително е колата ти да е нова И всичко да работи. Отвратително е да имаш гаранция, че няма да те остави някъде на пътя 🙂

  5. Дачист

    Абсолютно подкрепям този коментар с два палеца и на двете ми ръце, нагоре. Вторичният пазар на практика изчезна.

  6. иваки

    Аз си купих Tesla Plaid на старо за 52000$ ш съм доволен

  7. АутоМания

    Изгледах десетки коли втора употреба. Направо гнусна работа. С превъртяни галшиви колометражи, скапани изръркани седалки, напудрени, без обслужване, дори без резервни гуми, крик, аптечка и пожарогасител. Смрадта вътре неописуема. На застояло гадно. Лепнеши волани намазани със силикон. Няма да изброявам още хиляди гнусни неща. О знаете ли до какво заключение стигнах, че няма по-хубава кола от новата кола. Каквото и да си вземеш само ново да е.
    Няма нищо по-добро от новото. Това е.

  8. Ялчън

    Супер аз съм един от малко които караме тесла модел 3

  9. Ялчън

    Затези пари може дасе купи прилична тесла карам от 2 години китайския 3тия модел с 513 коня и от София до морето дали във Варна или Бургас стигам за 12лв ток

  10. Иванов

    Мдааа, викаш друго си е един Пасат на 15 години (все пак е 4 цилиндъра), с опърдяна седалка( все пак немски пръдни са били)? Нали така?

  11. Петър

    Тесла Модел Y е съвсем друг клас автомобил – голям и просторен изцяло на ток, а останалите около него са клас Калинка. Уникално постижение на Тесла.

  12. Петър

    Професионален шофьор съм от 1963 година.Работил съм с много автомобили в Африка,Европа.С чисто сърце мога да кажа,че съм най доволен от Дачия Сандеро Степуей с двигател ТС 90е.Имам я от 10 години,купена е нова и досега единствените ми разходи са за гориво,масла и филтри.Никакви проблеми!Съветът ми е да не гледате марката,а качеството.!!!

  13. Драган

    Друго си е еднолитрови Фолксваген ТРок по 80-90 Хил…

  14. Миро

    Това говори зле за Европа щом се купуват лоу кост автомобили.

  15. Иван

    Гледах преди време какви варианти има за Dacia duster. Някакви три цилиндрови извращения за по 40-50бона. Тъжна работа.

Коментар