Доставките на компютърен хардуер в България бележат спад за шесто поредно тримесечие, съобщи агенцията за проучвания и анализи CBN – Pannoff, Stoytcheff and Co. в доклада си за Q4″09.
Бизнесът с хардуер в страната продължава да изживява най-трудните си периоди от началото на свободния пазар. Дори очакването от анализаторите засилено търсене на преносими компютри не се случва и няма как да помогне на пазара.
Пореден неочакван срив има в доставките и на мобилни телефони. Цели сегменти от технологичния бизнес се борят за оцеляване – поредният е този на печатащите устройства, твърди CBN.
Дистрибуторите в страната изпитват напрежение, а те се сред най-големите нетни вносители на пари в бюджета (шест от тях са в списъка на НАП за големи данъкоплатци). Съкращенията продължават, драстично и рисково намаляват маркетинговите бюджети, алармира докладът.
"Правителството прави каквото може в тези условия. Изненадващи, дори и за нас, са сравнително високите обеми на обявените по ЗОП поръчки за хардуер в Q4’2009", се казва в друго независимо изследване на CBN. Обезпокояващо за анализаторите е, че в тръжните комисии експертното мнение не е на достатъчно високо професионално ниво, което заплашва нормалното функциониране и обновяване на техниката на редица национални информационни системи и респективно доверието към технологичния сектор.
Още в началото на 2009 CBN направи безуспешен опит да обърне внимание на браншовите организации, че не следят достатъчно активно процесите на пазара, нямат разработени антикризисни програми и адекватно публично присъствие – за разлика например от строителния, туристическия или автомобилния сектори.
Добрата новина от данните на CBN е, че графиката на кризата в достваките на хардуер прилича на "W"–образна, като спадът в Q4’2009 е много вероятно да е второто дъно. Ако прогнозите за поведението на пазара на някои водещи бизнес анализатори се окажат верни, доставките на хардуер е възможно да излязат поне на нула в Q2’2010, коментираха от агенцията.
Като начало е добре да се отнасят с малкия обикновен човечец, като ЧОВЕК, а не като поредният досадник. Не е нормално да пазаруваш неща, които няма как да видиш и в резултат да ти доставят нещо, което не ти върши работа, но ти си длъжен да го купиш след като си дал т.нар. капаро. Интересно, че нищо не се казва за предлаганата стока. Нека кажат, модели от коя година и поколение се внасят и на какви цени се продават, дефектните (преоценени) компоненти внасяни с ясното съзнание, че тук ще ги пласират като напълно редовна продукция… за тях какво? Фактическият отказ от сервизиране на почти всеки компонент. При повишаване на $ с 0,03 лв. цената на компонент се вдига с 20 лв. (стойността на компонента е около 150$) – факт, който не се нуждае от коментар! Ползвайте си ги със здраве господа хардуерни Фносители!