Facebook е в процес на трансформация в платформа за отрития и развлечение
(снимка: CC0 Public Domain)
Наскоро Федералната търговска комисия на САЩ (FTC) обвини Meta в монополизиране на пазара на социални медии. В хода на съдебното дело шефът на Meta, Марк Зукърбърг, направи интересно изявление – той посочи намаляването на съдържанието от приятели в Instagram и Facebook като ключов аргумент, че това всъщност са платформи за забавление, а не социални мрежи.
FTC обвинява Meta в монополизиране на пазара на социални медии чрез придобиване на потенциални конкуренти като Instagram и WhatsApp за неутрализиране на бъдещи заплахи за бизнеса на компанията.
Meta, от своя страна, твърди, че Instagram и Facebook са изправени пред ожесточена конкуренция от приложения като TikTok и YouTube и, че поведението на потребителите, а не антиконкурентни практики, е в основата на начина, по който те използват платформите.
Зукърбърг заяви в съда, че потребителите не предават съдържание от своите приятели във Facebook и Instagram толкова често, колкото преди. „Частта [на съдържанието] от приятели се е свила значително”, каза Зукърбърг, добавяйки, че Facebook се е „превърнал в по-широко пространство за открития и забавление”.
Един от слайдовете, представени от Meta в съда, показва, че времето, прекарано в гледане на съдържание, публикувано от приятели, е спаднало от 22% във Facebook и 11% в Instagram през 2023 г. до съответно 17% и 7% тази година.
Това отчасти се дължи на факта, че Meta дава приоритет на кратките видеоклипове и е променила начина, по който препоръчва съдържание на потребителите. През март компанията пусна нов раздел „Приятели” във Facebook само с публикации, истории и видеоклипове от хора, които действително познавате – без препоръчително съдържание или алгоритмични разсейвания.
На свой ред шефът на Instagram Адам Мосери заяви, че в момента Instagram е по-скоро приложение за съобщения, отколкото софтуерна система за споделяне на съдържание.
„Искът на Федералната търговска комисия срещу Meta е в противоречие с реалността”, каза говорител на Meta пред Business Insider. „Доказателствата, представени по време на процеса, ще покажат това, което знае всеки 17-годишен в света: Instagram, Facebook и WhatsApp се конкурират с TikTok, YouTube, X, iMessage и много други комуникационни услуги”.
След цензурата която наложиха покрай измислената пландемия много хора се изнесоха. Друг проблем е че размиват публикациите в морето от разни непознати в основния поток. С тези два фактора е съвсем нормално да спадне споделянето на съдържание.
Не е разбира се, това е платформа за разпространение на руска пропаганда и лъжи!