TechNews.bg
Водещи новиниЛ@йфНовиниТоп новини

Facebook вече не e социална мрежа, според Зукърбърг

Facebook е в процес на трансформация в платформа за отрития и развлечение
(снимка: CC0 Public Domain)

Наскоро Федералната търговска комисия на САЩ (FTC) обвини Meta в монополизиране на пазара на социални медии. В хода на съдебното дело шефът на Meta, Марк Зукърбърг, направи интересно изявление – той посочи намаляването на съдържанието от приятели в Instagram и Facebook като ключов аргумент, че това всъщност са платформи за забавление, а не социални мрежи.


FTC обвинява Meta в монополизиране на пазара на социални медии чрез придобиване на потенциални конкуренти като Instagram и WhatsApp за неутрализиране на бъдещи заплахи за бизнеса на компанията.

Meta, от своя страна, твърди, че Instagram и Facebook са изправени пред ожесточена конкуренция от приложения като TikTok и YouTube и, че поведението на потребителите, а не антиконкурентни практики, е в основата на начина, по който те използват платформите.


Зукърбърг заяви в съда, че потребителите не предават съдържание от своите приятели във Facebook и Instagram толкова често, колкото преди. „Частта [на съдържанието] от приятели се е свила значително”, каза Зукърбърг, добавяйки, че Facebook се е „превърнал в по-широко пространство за открития и забавление”.

Един от слайдовете, представени от Meta в съда, показва, че времето, прекарано в гледане на съдържание, публикувано от приятели, е спаднало от 22% във Facebook и 11% в Instagram през 2023 г. до съответно 17% и 7% тази година.

Това отчасти се дължи на факта, че Meta дава приоритет на кратките видеоклипове и е променила начина, по който препоръчва съдържание на потребителите. През март компанията пусна нов раздел „Приятели” във Facebook само с публикации, истории и видеоклипове от хора, които действително познавате – без препоръчително съдържание или алгоритмични разсейвания.

На свой ред шефът на Instagram Адам Мосери заяви, че в момента Instagram е по-скоро приложение за съобщения, отколкото софтуерна система за споделяне на съдържание.

„Искът на Федералната търговска комисия срещу Meta е в противоречие с реалността”, каза говорител на Meta пред Business Insider. „Доказателствата, представени по време на процеса, ще покажат това, което знае всеки 17-годишен в света: Instagram, Facebook и WhatsApp се конкурират с TikTok, YouTube, X, iMessage и много други комуникационни услуги”.

още от категорията

Meta обеща да вложи $600 млрд. в САЩ за три години

TechNews.bg

В ерата на социалните медии ставаме все по-асоциални

TechNews.bg

Meta строи AI центрове за данни тип „палатка“

TechNews.bg

Тръмп оцени американския бизнес на TikTok на 14 мрлд. долара

TechNews.bg

Европа обмисля забрани за социални медии на деца под 16 години

TechNews.bg

Мъск се е опитал да убеди Зукърбърг да купи OpenAI

TechNews.bg

2 коментара

мда 18/04/2025 at 18:04

След цензурата която наложиха покрай измислената пландемия много хора се изнесоха. Друг проблем е че размиват публикациите в морето от разни непознати в основния поток. С тези два фактора е съвсем нормално да спадне споделянето на съдържание.

Отговор
к 18/04/2025 at 00:59

Не е разбира се, това е платформа за разпространение на руска пропаганда и лъжи!

Отговор

Коментари