
Китайският производител на електромобили BYD изпреварва с голяма разлика Tesla в продажбите. Данните за първите девет месеца на годината сочат предимство спрямо американския конкурент с 388 000 хиляди електрически превозни средства.
В официалните си отчети BYD набляга на статистиката за продажбите както на чисто електрически превозни средства, така и на плъгин хибриди. Данни от външни източници дават по-ясна представа за позициите на компанията в сегмента на електромобилите.
Публикация на CarNewsChina твърди, че BYD е продала 388 000 повече електрически превозни средства от Tesla през първите три тримесечия на 2025 година.
Медийните репортажи често се фокусират върху провалите на Tesla, но рекордът от 497 099 продадени електромобила през третото тримесечие донякъде реабилитира компанията на Илон Мъск.
Но скокът в търсенето на американския пазар изглежда е временен, тъй като местните клиенти на Tesla се активизираха с покупките преди края на програмата за субсидии, която изтече в края на септември.
Пазарните анализатори очакват Tesla да претърпи спад в продажбите на електрически превозни средства през четвъртото тримесечие.
Китайски блогър твърди, че BYD е продала 1,6 милиона електрически превозни средства с батерии през първите три тримесечия на година, докато Tesla е продала само 1,22 милиона.
Това означава, че до края на тази година BYD има добри шансове да затвърди позицията си на най-голям производител на електромобили в света, без никакви уговорки относно плъгин хибридите, включени в официалните финансови отчети.
Не всичко обаче е наред за BYD, тъй като ценовите войни на китайския пазар изтощават финансовите ресурси на компанията. С наближаващото насищане на пазара в региона, BYD все повече се стреми към експортни пазари в стремежа си да поддържа печалбите.
Само през третото тримесечие BYD е продала 582 500 електрически превозни средства. Това представлява 4% увеличение спрямо второто тримесечие и 31,4% увеличение на годишна база.
Tesla показва различна тенденция: продажбите са се увеличили с 29,4% през третото тримесечие спрямо второто – до 497 099 електрически превозни средства, докато на годишна база продажбите са нараснали само със 7,4%.
През четвъртото тримесечие на миналата година BYD изпревари Tesla в продажбите на електрически превозни средства и оттогава китайската компания поддържа лидерството си. Според прогнозите на Counterpoint Research, BYD ще завърши текущата година с 15,7% дял от световния пазар на електромобили, докато за Tesla ще останат 15,3% .

3 коментара
Когато нещо се бори просто да стане най-продавано по бройки, значи е страшен боклук.
Няма как да си най-голямата масовка и да си качествено.
Така са били и фиат 500 и фолцваген костенурка
Ако с това ще се мерят кой продал повече, няма проблем.
По-важното е коя марка дава по-малко дефекти.
За комунистическата информация няма – там дефекти не съществуват щото партията ги е забранила
нали така? Няма сервизи, няма фийдбек, няма гласност.
Е, след време ще излезнат резултатите от ТЮВ германия и гледайте на кое място ще се класира ЧАЙКАТА 🙂
Не е виновен, че има шпионски софтуер – виновни са бюрократите, които допускат въобще – всичко да може да се продва без да е направен дори и елементарен тест: справка телефони/таблети/комоютри – мислиш ли че някои чиновник в ЕС знае какво се продава и в кои държави ? Но айде оставаме това на страна – какво правят разузнаванията, че не знаят къде Китай слага софтуер, а само политически изказвания има за това – те въобще следояд ли китайските продукти какво правят – май-май няма и такъв контрол. Хем сме бюрократи, хем нищо не следим – най-сладко е така.
Ехо, Америка и ЕС, BYD имат шпионски софтуер в колите и веднага трябва да им бъде наложено ембарго.