Парна кола гони нов световен рекорд

Настоящият рекорд за скорост на парно моторно превозно средство е 238 км/ч, постигнат от британски автомобилен отбор през 2009 година. Ето, че отборът на Чък Улямс „U.S. Land Steam Record“ (USLSR) се надява да открадне тази титла със своята LSR Streamliner, задвижван от топлинно-регенеративна машина с външно горене – двигател, който може би някой ден ще намери широко приложение в производството на автомобили, съобщи GreenTech.bg.

За машината се твърди, че може да работи с всички видове горива – включително биогорива – като по време на работа отделя много по-малко емисии в сравнение с двигателите с вътрешно горене.

Пълно обяснение за това как работи двигателят може да се намери на интернет страницата на дружеството, но основният процес е следният: смес от въздух и гориво се запалва и загрява рулони с вода, като така се създава гореща пара; тя се използва за изтласкване на буталата в необходимата последователност, като по този начин завърта коляновия вал; „използваната“ пара кондензира отново във вода, която след това се изпомпва обратно в рулоните.

Получава се една затворена система. Горещият въздух, освободен от парата, отива в топлообменник, където подгрява въздуха, пращан към горивната камера.

Двигателят, използван в LSR Streamliner, е 6-цилиндров Cyclone Mark V, предназначени за използване в обикновени автомобили. Способен е да произведе 100 к.с. и може да движи колата с 257,5 км/ч.

Корпусът от стъклопласт на Streamliner все още е в процес на изграждане. Предвидено е той да бъде дълъг 6,4 метра. Ще тежи 726 кг и ще има въздушно съпротивление с коефициент под 0,2.

Екипът USLSR се надява да успее да постави своя рекорд още през август.

Коментари по темата: „Парна кола гони нов световен рекорд”

добавете коментар...

  1. Симо

    Има неща като парната машина и електростатиката, които са толкова близо до реалния живот. Обществата отхвърлили робството са прекрачили умствения праг до там, че с лекота могат да построят машини дори и след евентуален катаклизъм, водени единствено от нуждите си. Дори и никога да не са чували за тези машини.
    Това да виждаш как капака на тенджерата се надига за да изкипи; като отместиш капака на тенджерата да видиш как капките кондензират по него; смученето (Санскритска дума) със сламка наподобява бутало и цилиндър; като завъртиш детето си за ръце, или като засилиш грънчарското колело да видиш как всичко се разлита настрани; да съблечеш вълнения си пуловер и видиш как пукат искрите вследствие търкането с памучната фланела под него; да завъртиш манивелата на кладенеца и да ти хрумне, ме и бутало в цилиндър би я въртла.
    Елементарни неща. До, тях обаче стигат само народите отхвърлили робската система.
    За да твориш трябва да имаш свободен ум.
    Интересното е, че Българите от Дунавска и Кубратова България не са се славели с робовладелство. Защо обаче до нас не са достигнали сведения да са строили машини?!

  2. KPETEHA

    Парен двигател , но уточнение от затворен тип. Защото ако е тип ракетен ще е доста забавно.

  3. До Sirius

    За съжаление патентите отдавна вече не са библиотека от технологични знания. В момента огромната част от тях са изпилени от адвокати формулировки, които служат единствено на патентния тероризъм.

  4. Sirius

    Четейки това, мисля че човечеството трябва много сериозно да се замисли как да съхрани натрупаното досега знание. Представете си че стане някакъв апокалипсис и бъде разрушена планетата. Представете си, че се загуби знанието, ако то не е съхранено добре и оцелелите хора трябва да започнат да градят от нулата. Аз не знам доколко сигурно се съхраняват например патентите. Във всички случаи трябва да има изключително сигурен склад, да го наречем, за технологичните достижения на хората, така че да могат хората да възстановят производството на важни материали, машини и т.н. Казвам това, защото старите технологии естествено отпадат, но знанието за тях не бива да се губи, защото може да се окаже, че някои от тях са единствено възможни за възстановяване при някакви нови, форсмажорни условия. Да речем, парните двигатели 🙂

  5. читател

    Никой не е специалист по всичко. А ти, ФИЛИПЕ, като си толкова добър в твоята област, можеше да посочиш грешките в статията и в малко по-конструктивен дух, без да си толкова надменен и насмешлив. Например за мен (като неспециалист) статията ми дава някаква информация. Вероятно след твоята корекция е станала още по-коректна като терминология.

    Заедно хората (ако имат добронамереност) могат да правят нещата по-добри. Не виждам много голяма полза в това да се заяждат и подиграват един с друг.

  6. ФИЛИП

    ПИЧОВЕ , КЕФИТЕ , АМА МОЛЯ ВИ , ЗАНИМАВАЙТЕ СЕ С ХАРДУЕР , СОФТУЕР И КОМУНИКАЦИИ.МОЛЯ ВИ , ОСТАВЕТЕ ОБЯСНЕНИЯТА ЗА ТОПЛИННИТЕ МАШИНИ НА ХОРА , КОИТО РАЗБИРАТ ОТ ТОВА.ПРЕДСТАВЕТЕ СИ КАК ЛАИК ЩЕ ВИ ОБЯСНЯВА ЗА ХАРДУЕР И СОФТУЕР-КОЛОСАЛНИ ГЛУПОСТИ ЩЕ БЪДАТ…КАКВИ СА ТИЯ РУЛОНИ – СЕРПЕНТИНИ? ТРЪБИ?КОТЛИ?ТОПЛООБМЕННИЦИ?РЕКУПЕРАТОРИ(ЧАСТЕН СЛУЧАЙ НА ТОПЛООБМЕННИК)? А ГОРЕЩИЯ ВЪЗДУХ , ОСВОБОДЕН ОТ ПАРАТА-ТОВА Е ВЪРХА.А КАТО СЕ ЗАМИСЛИ ЧОВЕК , ПРИНЦИПА ИЗОБЩО НЕ Е НОВ-ТОЧНО ТАКА РАБОТИ ПАРНАТА МАШИНА ОЩЕ ОТ ВРЕМЕТО НА ДЖЕЙМС УАТ-СМЕСТА ОТ ГОРИВОТО И ВЪЗДУХА СЕ ЗАПАЛВА , ТА АКО ЩЕ И ДА СА ВЪГЛИЩА, И ОСТАНАЛОТО (ВКЛ. ЗАДВИЖВАНЕТО НАБУТАЛА В НЕОБХОДИМАТА ПОСЛЕДОВАТЕЛНОСТ)СЕ ЗНАЕ…А ЦИЛИНДРИТЕ-БРОЙ , СТЕПЕНИ НА РАЗШИРЕНИЕ И Т.Н. СА ВЕЧЕ ТЕХНИЧЕСКИ ПОДРОБНОСТИ.И ТО ИЗВЕСТНИ ОТ НАД 150 ГОДИНИ.

Коментар