Недружелюбни технологии са причина за появата на цифрова пропаст между служителите на компаниите, предупреждава нов доклад на Deloitte. Липсата на удобни потребителски интерфейси в ИТ системите води до разделение сред работната ръка на хора, които могат да ползват технологиите ефективно, и такива, които не могат.
Според консултантите от Deloitte, технологичните вендори ще съсредоточат повече ресурси тази година върху подобряване на потребителските интерфейси на техните продукти. В момента много продукти са ненужно сложни и неизползваеми, заради несъвършенства в интерфейса.
Бизнесът не може да си позволи цифрово разделение на работната ръка, посочват от Deloitte. Компаниите трябва да създават такива условия, при които голяма част от служителите да могат да взаимодействат с технологиите, необходими за тяхната работа, като за това ще се изисква малко обучение.
Много компании плащат за функционалност, която никога не използват, тъй като персоналът им няма необходимите умения за това. Дори и в средата на типичния Windows PC има приложения, които са фундаментално сложни. В частност, продуктите за CRM (управление на връзките с клиенти) са сред най-трудните за успешно използване, според консултанти от Deloitte.
Като цяло обаче технологиите стават по-евтини и по-добри и се наблюдава стремеж у доставчиците да подобряват интерфейса, отчитат анализаторите. ИТ отделите на компаниите също могат да променят нещата към по-добро, като изграждат гъвкави, ориентирани към потребителите системи, които отговарят по-точно на нуждите на бизнеса.
През настоящата година все по-важен фактор ще стават нормите за опазване на околната среда, като може да се очаква ИТ отделите да въвеждат “зелени” начини за правене на бизнес. Така например, част от усилията в тази посока ще бъдат насочени към по-широко използване на електронната поща за сметка на хартиените комуникации, както и на видео конференциите като алтернатива на пътуванията.