Платени обновления ще доминират мобилния софтуер

Преобладаваща част от приложенията за смартфони, свалени през 2011 г., са били безплатни. Този факт ще направи още по-трудни опитите на разработчиците да продават своите програми през настоящата година, сочи анализ на компанията iSuppli.


Потребителите на мобилен софтуер все по-често могат да придобиват приложения безплатно и да купуват обновления, без да напускат самата програма

Отчитайки тази тенденция, повечето играчи на пазара ще преминат напълно към безплатен модел за доставка на своите продукти, като разчитат на приходи от платени обновления.

По данни на iSuppli, в края на третото тримесечие на 2011 г. делът на безплатните приложения за iPhone на пазара в САЩ e бил 45%, а при платформата Android – 31%. Около 68% от приложенията с разширена функционалност пък са придобити с платени обновления.

Подобен бизнес модел бързо навлиза в геймърската индустрия. Възможността за купуване на обновление без напускане на самата програма успешно е реализирана в навигационните приложения, които изискват регулярни ъпдейти, както и в софтуера за обработка на снимки и видео.

Изследването на iSuppli установява също, че потребителите в САЩ и Великобритания рядко ползват опцията за купуване на допълнително медийно съдържание от рода на телевизионни предавания и видео. Най-търсени през третото тримесечие на 2011-та са били ограничените по време приложения като онлайн вестници и списания.

iSuppli прогнозира, че към 2015 г. приходите от платени обновления на смартфон приложения ще възлязат на 64%, или 5,6 млрд. долара, от общия обем на мобилния софтуерен пазар. За сравнение, през миналата година продажбите на подобни обновления генерираха само 970 милиона долара, или 39% от общия пазар.

Доставката на безплатен софтуер с платени обновления ще се наложи като доминиращ бизнес модел на пазара за смартфони в следващите години. Удобството на този модел е възможността потребителите да купуват обновления, без да напускат самото приложение, подчертават от iSuppli.

Коментар