Корпоративната култура се променя драстично, показва проучване на IBM сред 1700 главни изпълнителни директори от 64 страни и 18 индустрии в света, проведено в края на 2011 г. Лидерите в компаниите допускат служителите си по-близо до управлението, а откритостта и прозрачността във вътрешнокорпоративните комуникации са се увеличили значително.
Причина за тази промяна, според проучването IBM Global CEO Study, са бумът на социално общуване в интернет и изместването на вертикалния канал на управление на организациите от горе на долу в по-равностойна посока.
В наши дни 16% от директорите използват социални бизнес платформи, за да общуват с потребителите си. Предполага се обаче, че в следващите 3 до 5 години тази цифра ще се увеличи до 57%.
Основните комуникационни канали на топ мениджърите със служители и партньори – имейл и телефон, вече делят тази роля със социалните мрежи като нов модел за директна комуникация.
Главните изпълнителни директори намират междуличностните умения като сътрудничество (75%), комуникация (67%), креативност (61%) и гъвкавост (61%) за решаващи за успеха на служителите във все по-сложната и взаимосвързана среда, установява още проучването.
Заедно с това расте желанието за партньорски тип взаимоотношения под различни форми. През 2008 г. едва 50% от интервюираните CEO са демонстрирали желание да работят в сътрудничество. Сега, над две трети от запитаните възнамеряват да партнират в близко време.
71% от главните изпълнителни директори в света гледат на технологиите като фактор номер 1 за бъдещето на организациите през следващите 3 години, а промените в икономиката или пазарните условия са на следващо място.
Топ мениджмънтът се фокусира върху опознаване на своите клиенти. 7 от 10 директори инвестират в способността на организациите си да извличат информация за клиентите на база наличните данни (BA).