Социалните мрежи не са приоритет на CEO-тата

Социалните медии все още не са приоритет на главните изпълнителни директори, или т.нар. CEO. Според ново проучване на анализаторската компания Domo, шефовете на най-печелившите корпорации от Fortune 500 не са въодушевени от идеята да се възползват от услугите на социални мрежи.

 

Около 70 процента от CEO-тата са недостъпни чрез сайтове като Фейсбук, Туитър, Гугъл+ и др. Защо това е така? Докладът не дава ясен отговор, но allthingsd.com изрежда редица възможни причини.

Преди всичко е напълно вероятно главните изпълнителни директори да не се нуждаят от социално присъствие или просто да нямат време за развиване на подобно нещо. Също така те може да не желаят да изпадат в неудобно положение, заради нетактичност от страна на социалните медии и по тази начин да уронват престижа си.

Основателят на Domo Джош Джеймс обаче смята, че игнорирането на социалните мрежи е доста лоша идея. Според него, социалността е важна, тъй като позволява непрекъсната връзка с клиентите. Дори да не се използват за бизнес и контактуване с различни потребители, сайтовете със социално предназначение са полезни поради факта, че отразяват промените в света с всеки изминал ден.

Джош Джеймс е ентусиазиран относно социалната концепция на работното място и наскоро стартира експеримент, наречен #Domosocial. Той изисква всеки служещ  да използва социални платформи в продължение на два месеца, като основната цел е да се прилагат на практика идеите на компанията.

В интерес на точността, главните изпълнителни директори, взели участие в проучването, показват някакво присъствие онлайн. Около 25 процента имат профили в социални мрежи като LinkedIn, а в Уикипедия със собствени страници са над 36 процента топ CEO-тата.

Мрежите, които изискват редовна активност, не са толкова популярни. Едва 4 процента от  проучените главни изпълнителни директори имат акаунти в Туитър, а тези с профили във Фейсбук са около 7 процента. Сайтът Гугъл+ засега се ползва от по-малко от един процент от CEO-тата.

Дали тези статистики ще се променят през следващите години? Наскоро председателят на Нюз Корпорейшън Рупърт Мърдок, както и Лари Елисън, основателят на корпорацията Oracle, си направиха акаунти в Туитър. Ако други високопоставени мениджъри последват примера на тези магнати, то със сигурност броят на онлайн активните CEO-та ще се увеличи.

Коментар