Силициевата долина не е това, което беше

Силициевата долина, люлката на ИТ индустрията, скоро ще прекрати съществуването си във вида, в който я познаваме. Тя дори вече не е това, което беше, смята основателят на социалната бизнес мрежа Yammer Дейвид Сакс.

Една нова компания трябва преди всичко да се защити от „нападенията” на старите играчи на пазара, ако иска да е успешна и да продължи да съществува. Все по-рядко обаче се срещат подобни компании, споделя Сакс на своята Facebook страница.

„За да създадете нова успешна компания, ви е необходимо: първо, да избегнете интереса от страна на големите интернет компании; второ, да успеете да изградите и пуснете бизнес за $5 млн.; и трето, да избегнете атаки от компании, които са разбрали, че сте създали успешен бизнес. Много идеи ли остават?”, пише Сакс.

Място за нови големи компании на пазара няма. Ето защо, когато се появи някоя добра идея, тя бива задължително погълната от големите акули в бизнеса, а като резултат от това младата компания вече не може да управлява самостоятелно съдбата си.

Като пример Сакс посочва компаниите Google, Amazon и Facebook. Да се създава нещо ново в тяхната сфера на действие е безполезно, тъй като никой не може да изгради толкова голяма нова компания.

На друго мнение обаче е Марк Андреесен, създател на Netscape и известен инвеститор в хай-тек индустрията. Според него, Силициевата долина просто преминава в нова фаза. Ставайки публични, големите компании се стремят преди всичко да бъдат стабилни, а не да иновират. Не че нямат ресурси за иновации, а защото така се чувстват добре.

Коментар