"UC Bulbank Vi napomnia, che kam 31.10.2012 imate prosrochena suma po vashia kredit. Molim da platite v 3-dneven srok. Ako veche ste platili, molim da ni izvinite!"
Но…. Аз не съм клиент на Булбанк.
Никога не съм била клиент на Булбанк. Никога в живота си, по никакъв начин.
Не съм била и клиент на която и да е от банките, които те придобиха.
Бях на конференцията за зелена енергетика в хотел Шератон, когато получих това съобщение. "Някой идиот си е взел кредит и е писал в бланката моя телефон", помислих си. Или, може би, телефонът е бил написан грозно и нечетливо, та служителят, въвеждал данните, го е разчел погрешно. Или просто случайно е натиснал някой "съседен" бутон, докато е въвеждал номера….
Но след това започнаха да ме глождят по-неприятни мисли. Възможно ли е някой да е изтеглил кредит на мое име? Имаше серия такива случаи преди време в ДСК. Служителка се докопала до личните данни на хората и си дръпнала парички, а онези – да му мислят. И да плащат. Ако това е станало и с мен, как ще доказвам, че не съм аз? Ще докажа, но колко време ще ми коства. ….
Недочакала първата пауза на конференцията, хукнах, минах през подлеза и право в офиса на Уникредит срещу Шератон.
…Една служителка поиска личната ми карта, за да провери случая. "Да, не сте наш клиент", рече ми тя. След това ми обясни, че за да не получавам повече такива съобщения, трябва да напиша молба, на база на която ще се нареди на "ИТ-тата" (сиреч, хората от ИТ отдела) да премахнат моя телефон от базата с данни на банката.
Така, значи, дами и господа от Уникредит, освен че ме притеснявате със съобщения, че ви дължа пари, които не ви дължа, искате и да ми загубите времето?
Излязох си бясна.
Случаят се реши неочаквано бързо, когато в яда си се обадих на кол-центъра им и там момичето експедитивно прие "сигнала" за проблема и пое ангажимент той да бъде оправен.
Но "ИТ-тата", тези ИТ-та, защо служителката в офиса ги спомена? Те ще трябва да изтрият телефона ми от тяхната база данни. А на колко ли други хора трябва да изтриват телефоните по същия начин?
ИТ-тата нямат вина за случилото се. Но те ще трябва да поправят грешката, която някой друг някъде е направил. Ще трябва да загубят време да коригират погрешни данни, вместо да мислят за усъвършенстването на технологиите, за въвеждането на нови подходи, за постигането на повече ефективност, за автоматизацията на работата, за модерни неща като виртуализация, облачни системи и т.н.
Колко често ИТ-тата трябва да оправят грешките на другите служители?
А колко често те отнасят вината за грешките на другите служители? "Системата не работи", "има проблем в системата" – често чуваме това, дори и в супермаркета понякога. Все ИТ-тата излизат виновни. Но дали са?
Затова, мили приятели, приканвам – в следващия "Ден на системния администратор", докато се подсмиваме, да купим порядъчно количество бира – пропорционално на броя на "ИТ-тата" – и да ги почерпим за многото пъти, когато отнасят вината заради нечии други недомислия и грешки.
Очевидно миграцията на данните се е объркала….
IT-тата … хахахахахха. Наздраве колеги ИТ-та 😀
Проектът по миграция беше изпълнен за четири месеца от ИТ екипа на банката, Oracle България, Oracle Advanced Customer Support Services и партньорите от CNSys.
Едно от постиженията на проекта е прилагането на методология за Cross Platform Incremental Backup, която позволява значително намаляване на времето за миграция.
Е на кой ден да им купим бирата?!
– 4 юли?
– 14 февруари?
– 31 – октомври?
– 12 или 13 септември?
– 1 ноември?
Или на всичките дни 🙂
А дано ама …едва ли. За нас IT секциите се сещат само като имат зор или поредният проект. Иначе както шефа ни казва. Мани ги тея, по цял ден се ровят в нета и ако се счупи нещо тогава работят.