Проектът Ingress – играта се пренася от екрана в реалния свят

Мистериозният проект Niantic на Google най-после бе разкрит – той представлява мултиплеърна игра с допълнена реалност, наречена Ingress и достъпна за устройства с Android, а скоро и за iOS.

Google определено не е сред най-известните производители на игри. Един от последните и проекти, наречен Lively, се провали, но Ingress изглежда по-обещаващ, благодарение на солидна рекламна кампания, която промотира проекта в продължение на няколко месеца.

Наистина, чрез непрекъснатите загатвания относно проекта, бе провокиран голям интерес към него. Стотици души, които първи изтеглиха Ingress от Google Play, оценяват играта с пет звезди още преди да са получили активиращия код.

Ingress е вторият проект Niantic, разработен от Джон Ханке, „сериен” предприемач, който се присъедини към Google през 2004 чрез постижението си Keyhole – източник на технологията зад Google Earth. Първото негово творение беше FieldTrip, социално приложение, което предоставя информация на мобилните потребители за тяхното обкръжение.

Според Хенке, ние живеем в свят, преливащ от информация и повсеместен достъп до компютърни технологии, с който трябва да експериментираме. „Сега за първи път ще имаме възможност да видим как не екранът, а самият свят се превръща в основата на компютърна игра”, казва той.

Ingress не е единственият пример за игра, предназначена за мобилно устройство, която се базира на заобикалящата ни реалност. Съществува дълъг списък от проекти, които разчитат на действителни образи и локации. В Ingress нещата се въртят около посещаването на различни места с цел колекциониране на „екзотични”  предмети и разясняване на следващи мисии. Играчите могат да се присъединят към един от двата налични отбора, като се отдава важност на сътрудничеството.

       
         

Както повечето неща, и тази игра си има недостатъци. Надхитряването относно локациите е прекалено лесно, има няколко приложения, чрез които това може да се осъществи. На практика, маменето е често срещано в мултиплеърните игри, даже в случая бива поощрявано. Обикалянето на истинския свят освен това може да отнеме доста време и да струва скъпо.

Подобно надхитряване беше проблем и в друга, приличаща на Ingress игра – Shadow Cities.

Според Вили Вестеринен, главен изпълнителен директор на Grey Area Labs, създател на Shadow Cities, има известен брой играчи, които си позволяват да мамят относно локациите. Но вече е създадена система, способна да хваща „мошениците” в Shadow Cities, смята той.

От Google също заявяват, че са взели нужните мерки – поставени са достатъчно охранители, които да следят за правилния ред в играта. Но въпреки всичко, евентуална злоупотреба със системата винаги е възможна.

Засега Ingress няма бизнес модел, но ако играта продължи да жъне успехи, Google планира да изследва възможностите за доход заедно с партньори.

Коментар