Бъдещите вендинг машини – сензорни и общителни

Вендинг машините са все още популярен и удобен начин за пазаруване в търговски центрове и офиси, но техните ограничения често са повече от ползите им, сочи проучване на Intel. Връзката на хората с вендинг машините може да бъде описана в най-добрия случай като противоречива. Докато разчитат на тях за своето удобство, потребителите често се оказват разочаровани от техните ограничения.

Така например, често изборът от предлагани продукти е неадекватен, машините не разполагат с достатъчно ресто или още по-лошо, храната остава заклещена между стъклото и диспенсера, докато парите вече са погълнати от черната вендинг дупка. Проучването, направено по поръчка на Intel в Европа, показва извежда на преден план желанието на хората за интелигентност и взаимодействие с вендинг машините.

Една десета (11%) от хората в Европа използват вендинг машините всеки ден, а други 30% – всяка седмица. Италианците най-често разчитат на вендинг машините, като една трета (33%) закупуват продукти ежедневно, а 37% – всяка седмица. Обикновено търговските центрове (53%) и транспортните точки (50%) са най-популярните локации за този тип транзакции. Над една трета (36%) от анкетираните признават, че използват машините, за да си купуват малки удоволствия. Испанците са най-запалени по вендинг машините, като 65% признават, че имат навика да си угаждат.

Като цяло, 88% от анкетираните заявяват, че намират вендинг машините за удобни и полезни. Въпреки това много хора смятат, че тези автомати са едновременно остарели и фрустриращи. Сред най-дразнещите характеристики са включени: ограничени възможности за плащане (49%); машини, които не работят (48%); ограничен и непроменящ се продуктов избор (46%).

Плащането, в частност, изнервя най-много. Повече от половината анкетирани (52%) се ядосват, когато автоматът приема единствено точна сума; 49% избухват, ако банкнотите или монетите им биват отказани, а 44% от анкетираните са виждали как парите им изчезват без никакъв продукт в замяна.

Повечето анкетирани признават, че са имали неприятно преживяване, свързано с вендинг машина по един или друг повод и затова не е изненадващо, че някои от анкетираните са предприели ответна реакция. 15% признават, че са удряли, разклащали или ритали вендинг машината докато един от десет (10%) е крещял или ругал. По-спокойните 34% са се оплаквали на други хора, докато само една четвърт (26%) са били склонни да се оплачат на някой, който е отговорен. Любопитно е, че поляците са два пъти по-склонни да употребяват ругатни отколкото всяка друга националност (20%), докато руснаците са по-склонни да се оплакват от своето недоволство на другите (48%).

Анкетираните имат много ясни виждания по отношение на това какво би подобрило тяхното преживяване. На върха на списъка с желания застават: сензорна технология (73%); HD екрани (59%) и по-интуитивен потребителски интерфейс – една четвърт (25%) биха желали да оперират с машината вербално, докато 17% биха желали да направят и следващата крачка, като присъединят автомата в двустранен разговор. Италианците са най-запалени по идеята да се използват жестове с ръце, като 33% предпочитат да боравят с машината по този начин, в сравнение от едва 17% средно за Европа.

В допълнение към интерактивността хората искат от бъдещите вендинг машини да предложат повече социалното общуване. Близо две трети от анкетираните искат отстъпки в замяна на лоялност (62%); 39% имат желание да виждат обратна информация и препоръки от страна на други клиенти, а 30% от биха желали да създадат свои собствени лични предпочитания на машините, които използват най-често.

Като цяло, хората биха искали вендинг машините на бъдещето да предлагат повече от просто храна или напитка. Над половината (55%) от анкетираните заявяват, че биха желали да видят и зареждане на телефона като услуга. Безплатен Wi-Fi достъп (54%) е също едно от разпространените предпочитания, както и възможността да се отпечатва от карти с памет (50%). Над една трета (38%) желаят да плащат безжично със своя смартфон.

Intel, спонсорът на проучването, си партнира с най-големите вендинг оператори и известни глобални марки за прилагане на нов подход при вендинг търговията. Решения като машината Kraft Foods DIJI-TASTE за продуктов семплинг и интелигентният вендинг автомат на Coca-Cola демонстрират промяната, в която се намира вендинг индустрията.

Коментар