Мнозина от бизнес “спецовете” днес предпочитат да работят в кафенето. Това наистина звучи съблазнително: безплатна WiFi връзка, оживена среда и постоянен достъп до ароматно капучино.
Но кафенето не е идеалното място за работа, показва анкета на Регус сред 26 000 участници от 90 страни по света. Анкетираните ясно посочват, че кафенетата не могат да бъдат норма, тъй като те не осигуряват продуктивна, защитена и професионална среда.
В списъка на съществените пречки за работа от кафенетата присъстват шумните разговори на останалите клиенти, които пречат на телефонните разговори и липсата на достъп до документите на компанията. В глобален мащаб, за хората от поколението на бейби-бумърите (60%) е много по-вероятно да пренебрегват кафенето като непрофесионална среда за срещи с клиенти, отколкото за който и да било случаен представител на поколението Y (48%). За тях също така е по-трудно да се концентрират в такъв тип среда, отколкото за младите служители. Надаващите ухо любопитковци се считат за проблем от представителите на всички поколения.
Предишно проучване на Регус установи, че 64% от хората на бизнеса в глобален мащаб са се обърнали към професионални бизнес центрове, които да им предоставят продуктивна бизнес среда.
В България проблеми с конфиденциалността на документите, недостатъчно надеждна интернет връзка и липса на достъп до офис оборудване са трите главни причини, които правят неприемлива за хората работата от кафенета.
Работата в кафенето – основни статистики
- За служителите в България трите най-големи пречки за работа от кафенетата са следните:
– запазване на конфиденциалността на документите и разговорите (67%);
– недостатъчно надеждна или бавна интернет връзка (66%);
– трудности с достъпа до офис оборудване (66%) - 63% твърдят, че бъбренето наоколо пречи на продуктивността им, като 56% заявяват същото във връзка с телефонните им разговори
- 61% смятат липсата на достъп до документите на компанията за съществено неудобство
- В глобален мащаб, за хората от поколението на бейби-бумърите (60%) е много по-вероятно да гледат на кафенето като неподходящо място за срещи с клиенти, отколкото за представителите на поколението Y (48%)
„Нашумелите бизнес “спецове” твърдят, че работата от кафенетата става все по-популярна и всички ние знаем, че случайното отбиване за едно капучино, придружено от солидна порция WiFi ще ни се отрази добре – коментира говорителят на Регус Катерина Ману. – Все пак, нашето най-ново проучване показва, че, въпреки че може да бъде добро решение за кратки периоди от време, работата от кафенето, независимо за какъв период от време, може сериозно да се отрази на продуктивността. Предишното ни проучване установи, че 72% от хората в глобален мащаб считат, че гъвкавата организация на работата ги прави по-продуктивни – но това е валидно само в професионално, гъвкаво работно пространство”.