Конзоли, мобилни телефони и РС-та вече ще са в мрежа

Конзоли, мобилни телефони и РС-та вече ще са в мрежа
Microsoft разкри визия за "игри навсякъде", Sony готви реванш 
12-05-2006
Бил Гейтс представи във вторник новата визия на
Microsoft за "игри навсякъде" (anywhere gaming), която свързва конзоли, клетъчни телефони и персонални компютри. Идеята на компанията е да осигури мрежа, в която да се включват около 150 милиона потребители на Windows, които вече играят на компютрите си, и повече от един милиард клетъчни телефони, готови да ползват видеоигри.
Технологично, идеята се базира на вече действащата услуга “Xbox Live”, която позволява на хората от цял свят да играят в мрежа и в реално време, а също да свалят нови игри и да „чатят” помежду си. Бил Гейтс казва, че в случая концепцията се променя от “live” на “live anywhere”, като се има предвид това, че геймърът вече ще може да играе „отвсякъде”. Новата услуга е свързана и с така чаканата система Windows Vista, която ефективно ще я поддържа.
Борбата между Microsoft, Sony и Nintendo се ожесточава. Геймърската конзола Xbox 360 на Microsoft, която излезе миналия ноември, измести временно Sony от пазара. От своя страна, Sony смята да навакса този ноември със PlayStation 3.

В понеделник, на предварителната конференция на Electronic Entertainment Expo, Sony даде отговор на два от въпросите, които най-силно вълнуват почитателите на конзоли. PlayStation 3 ще излезе на пазара на 11 ноември 2006 г. в Япония и 17 ноември 2006 г. В САЩ. Първата партида ще включва количество от два милиона продукта. Намеренията на компанията са до края на година да произведе четири милиона бройки от конзолата.
PS3 ще се предлага на пазара в две конфигурации – 20GB и 60GB. За Европа цените ще са сътветно €499 и €599, а за Америка цифрите са същите, но в долари.
В основата на PS3 стои комбинацията от Cell и RSX процесори. Това позволява на нея да се стартират голям брой от вече поостарели фирмени игри, както на традиционни, така и на плоски екрани. Конзолата позволява също даунлоуд на широка гама от информация от интернет, и което е може би най-интересно – достъп до онлайн игри и услуги в мрежата.
Амбициите и на Microsoft, и на Sony са лесно обясними, като се има предвид, че производството на видеоигри и на продукти за игри се превръща във все по-мощна индустрия.

Коментар