Cisco разкри ново решение за комуникации

Най-новото си решение за бизнес комуникации демонстрира у нас мрежовият гигант Cisco. Това се случи на първата по рода си демонстрация в хотел „Арена ди Сердика” в София. Сред руините на уникалния римски амфитеатър, върху който е изграден хотелът, Cisco показа как общува бизнесът от бъдещеточрез Unified Communications Manager версия 6.0.

„Днес потребителите имат нужда от достъп до всички комуникационни услуги в мрежа – пренос на глас, видео, данни, виртуални конферентни срещи – от всяко място и по всяко време”, каза при откриването Петър Иванов, директор на Cisco България. „Всеки от нас използва в личния си живот мултимедийните комуникации – Skype, блогове, сайтове с видео формати катоYouTube и за компаниите става все по-важно да предложат същите възможности за комуникация в бизнес среда”, обясни той.
Шестото поколение Unified Communications Manager е част от системата Cisco Unified Communications и представлява IP базирано комуникационно решение, което включва няколко хардуерни и софтуерни компонента.
Устройството Cisco Unified Communications Manager Business Edition комбинира основни възможности за обединени комуникации, необходими за бизнеса – пренос на глас, видео, обработка на съобщения и мобилни услуги. Решението елиминира нуждата от поддръжка на множество продукти, обслужващи различни приложения.
Софтуерното приложение Cisco Unified Mobile Communicator дава възможност за използване на услугите на Cisco Unified Communications от мобилни служители. То включва достъп до корпоративната и персоналната адресна книга, провеждане на виртуални конферентни срещи, вградени IM съобщения, преглед на списъка с гласови съобщения от дисплея на мобилния телефон, както и информация за статуса на всички потребители на системата и техните телефонни апарати в реално време. Cisco Unified Mobile Communicator е съвместим с различни GSM апарати и с всички основни операционни системи.
За персоналния компютър е достъпно приложението Cisco Unified Personal Communicator 1.2, което предлага същия широк набор от възможности плюс интеграция с Microsoft Outlook
Друг компонент на системата е Cisco Unified Wireless IP Phone 7921G, който предлага гласова комуникация през безжична Wi-Fi мрежа. Това е един от първите безжични IP телефони, поддържащ 802.11a стандарт, както и Quality-of-Services (QоS) за гарантиране високо качество на разговорите. Телефонът използва цветен дисплей с висока резолюция, както и последните енергоспестяващи технологии, които му позволяват многочасова работа.
България не изостава от тенденциите за ръст на интернет базираните решения за комуникация, като това се потвърждава от международното изследване „Предизвикателства пред малките и средни фирми”, което се проведе през миналата година. В него се включиха и 102 български фирми. Данните показват, че 92% от мениджърите у нас считат бързата интернет връзка/широколентовия достъп като задължителни за техния бизнес.
51% от мениджърите са на мнение, че безжичната мрежа е от критична важност за техния бизнес. Данните от изследване доказват, че българските компании са изключително напреднали по отношение на приемането на най-модерните комуникационни технологии и дори изпреварват западноевропейските малки и средни фирми.
Cisco разработи Unified Communications Manager 6.0 и цялостната IP комуникационна система Unified Communications System, за да отговори на нарастващата потребност на бизнеса от мобилни технологии. Чрез решенията си за обединени комуникации компанията адресира нуждите на потребителите за контакти в реално време.
Новите технологии на Cisco намаляват оперативните разходи и разходите за администриране на системата и хардуера и опростяват бизнес процесите. Обединените комуникации увеличават мощта на мрежата, като оптимизират приложенията, процесите и ресурсите, в резултат на което се постига опростена бизнес комуникация. Всеки служител в офиса може да получи информация в реално време, да се свърже с необходимия колега и да има достъп до необходимите данни и ресурси.
Последните изследвания показват значително нарастване на броя на т.нар. „мобилни служители” и на хората, които работят в вкъщи. Във Великобритания например има ръст на мобилните служители от 150% през последните 8 години – между 1997 и 2005 г. Според изследване на IDC,до 2009 г. повече от 70% от работната сила в САЩ ще бъде от мобилни служители. Между 2005 и 2006 г. се наблюдава увеличение от 20% на мобилните служители само в САЩ. Този тип работници използват широко мобилните технологии и в сравнение със средно статистическия американски гражданин са два пъти по-често свързани с интернет.
Най-голям е броят на мобилната работна сила в Северна Европа. 50% от скандинавците са мобилни служители. Статистиката показва доста сериозни различия в тази област между различните страни по света. В Северна Европа това е много разпространена практика, докато в Южна Европа по-малко от 10% от заетите са мобилни.
Тези различия могат да се обяснят с културни и народо-психологически характеристики, различаващи патриархалните от матриархалните общества. Матриархалните култури (Швеция, Дания, Норвегия) са по-отворени към гъвкавото работно време и мобилната работа, защото отделят по-голямо внимание на семейството. Мъжките култури, като Испания и Италия, имат по-кратка история в осигуряването на равни условия за гъвкава работа на мъжете и жените и съответно мобилните служители са по-малко.

Коментар