Нови европравила засягат магазините за приложения

Нови правила за личните данни ще окажат сериозно влияние върху разработчиците на приложения за Европейския съюз. Инструкциите са изготвени от работна Article 29, в която влизат представители на различни ведомства за защита на данните в страните от общността.

Приложенията да искат разрешение при достъп до всеки тип данни, е едно предложенията, съобщи Electronista.com. Става въпрос не само за местоположение, контактни данни, платежни данни и логини в социални мрежи, но и за история на браузъра и друго съдържание.

Членовете на Article 29 уверяват, че новите правила не легитимират излишното събиране на информация и препоръчват на разработчиците да въведат „прозорец на неактивност” след като приключи процедурата по събиране на данните.

Групата предлага на компаниите притежатели на магазини за приложения, като Apple и Google, да внедрят в своите операционни системи механизъм за одобрение на събирането на данни от страна на потребителите. Той трябва да се задейства при първото пускане на приложението или когато за първи път програмата иска достъп до потенциално чувствителни данни.

По подразбиране трябва да се избягва всяко проследяване, препоръчва документът на Article 29. Трети страни не трябва да заобикалят механизмите, които забраняват проследяването, както се случва при браузърите.

Много от изискванията вече за включени в законодателни актове на ЕС. Те ще покажат как регулаторите интерпретират нормите при взаимодействие с разработчиците и операторите на магазини.

Коментар