Финансовите резултати на Google през първото тримесечие на годината предизвикаха нееднозначна реакция сред инвеститорите. Въпреки това акциите на интернет компанията поскъпнаха. Приходите на Google се оказаха по-ниски от очакваните, но печалбата – по-висока.
Бизнесът с търсене на Google остава силен, независимо че ръстът в десктоп търсенето и рекламата забавя темп, заради прехода на много потребители към мобилни устройства, от които интернет гигантът все още не печели толкова успешно, пише Ню Йорк Таймс.
Отчитайки новите пазарни тенденции, Google инвестира в преносими компютри и машини с автопилот. Подобни проекти придобиват стратегическа важност за компанията, стана ясно от скорошно изявление на изпълнителния директор Лари Пейдж на среща с анализатори. В миналото компанията омаловажаваше значението на усилията, които влага в тази област, за сметка на основния си бизнес.
За изпълнителния директор е изключително важна концентрацията върху бъдещето, казва Пейдж. Компаниите могат да се стремят към удобно съществуване в нишата, която винаги са заемали, с неголеми корекции във времето. Напълно естествено е да се стремиш да работиш с това, което ти е познато. Но постепенното подобряване е признак, че компанията остарява с течение на времето, като това важи с особена сила за технологичната сфера, допълва CEO-то на Google.
Пейдж успява да разсее съмненията на анализатори и инвеститори, че управляваната от него компания прахосва усилия в научно-фантастични проекти. „Всичко това носи загуби и внимание от публиката. Но на мен ми харесва, че те разработват тези неща – коментира анализаторът Колин Гилис от BGC Partners новите проекти на Google. – Когато погледнеш Apple, си задаваш въпроса за следващия етап на ръст. Когато погледнеш Google, виждаш, че компанията се стреми към нови големи пазари”.
Въпреки че Google трудно монетизира мобилния бизнес, инвеститорите напускат Apple в посока компанията на Лари Пейдж и Сергей Брин. През миналата година акциите на Google са поскъпнали с 26%, докато ценните книжа на Apple бележат спад с 36%, заради забавяне на ръста и конкуренция от страна на Android. Анализаторите смятат, че Apple не се променя достатъчно.
По-рано тази седмица Google достави първата партида очила с допълнена реалност на разработчици и се надява да ги пусне в продажба към края на годината. Освен това компанията разширява мрежата си от високоскоростен оптичен интернет в нови градове на САЩ. Появиха се също информации, че Google работи по проект за ръчен компютър-часовник.
Трудностите на Google на мобилния пазар са обусловени от това, че цената на мобилната реклама е два пъти по-ниска, отколкото тази за компютри, а ако се говори за цена на клик – разликата е четири пъти. През първото тримесечие на годината плащането за клик падна с 4%, в сравнение със същия период на предходното тримесечие, като тенденцията продължава вече шесто поред тримесечие.
Google се опитва да реши проблема с мобилната реклама, предлагайки маркетингови пакети за смартфони и таблети по подразбиране при покупка на реклама за настолни РС. Тази нова практика ще заработи в пълна степен през юли, като също така се очаква цената на мобилната реклама да нарасне, заради увеличеното търсене.
Друга трудност пред Google е подразделението Motorola Mobility, което продължава да работи на загуба – през последното тримесечие тя е 271 млн. долара. Ситуацията може да се подобри с пускане на нови линии привлекателни смартфони и таблети. Компанията обещава устройства с Android, които издържат по-дълго на батерия и са защитени от удари.