Мобилният достъп до системи като ERP, CRM и BI носи предимства за компаниите, стана ясно на конференцията „Мобилност на бизнеса, взаимодействие и социален бизнес”, организирана от IDC в София.
„Тежките и трудни за достъпване системи за управление на бизнеса вече са в миналото. Едно съвременно ERP решение трябва да работи еднакво добре както онлайн, по метода „софтуер като услуга”, така и през разнообразни мобилни устройства”, посочи Иван Аржентински, управляващ партньор на софтуерната компания ERP.BG.
По неговите думи, мобилният достъп е от ключово значение и за работата със CRM и BI. Управляваната от Аржентински компания разработи една от първите ERP системи, изцяло оптимизирани за мобилни устройства и чувствителни на докосване екрани – EnterpriseOne.
Мобилната ERP дава редица предимства на различни длъжности и екипи в една компания. Търговците, например, могат да представят своите продукти в реално време, да получат достъп в реално време до цялата свързана с работата им информация, както и да изготвят цялостни оферти на момента, още докато са на среща при клиента.
За мениджърите е особено важно наличието на мобилен BI модул, оптимизиран за тъчскрийн интерфейсите на таблети и смартфони. С него те получават по всяко време достъп до бизнес анализи, ключови показатели за производителност, както и разнообразна информация за бизнес процесите, което в крайна сметка улеснява значително възможността им да вземат правилни решения.
Освен това мобилната ERP система осигурява в реално време видимост върху натоварването на сервизните и други ключови за бизнеса екипи, позволява на сервизните служители да приемат нови заявки в движение и да отчитат извършените ремонтни дейности в реално време. Различните екипи могат лесно да прехвърлят задачи помежду си, а техните ръководители получават моментална информация за статуса на ремонтната дейност, поясни Аржентински.
На малките и микро фирми, както и на различните самонаети лица, независими консултанти и фриленсъри мобилната ERP система дава пълна свобода, създавайки своеобразен виртуален офис, в който всички информационни и комуникационни услуги са в „облака”.