CRM пазарът у нас е лесно пробиваем от нови играчи

Масово клиентите в страната нямат опит и реална представа какво е CRM

Масово клиентите в страната нямат опит и реална представа какво е CRM

Пазарът на CRM решения в България продължава успешното си представяне дори в условията на икономическа криза. Фактор за това е започналото миналата година безвъзмездно финансиране по ОП Конкурентоспособност (23% от проектите по ОПК са за пряко финансиране на CRM внедрявания).

В началото на 2013 г. общо 23 международни и български доставчици предлагат CRM решения на родния пазар, сочи анализ на независимата агенция CBN – Pannoff, Stoytcheff & Co.

49 интегратори внедряват решения сред крайните клиенти в България, като повечето от тях предлагат CRM от най-големите имена в индустрията – Microsoft, Oracle и SAP. Успешни CRM проекти работят в компании от 34 вертикални индустриални сегмента в 20 града.

Прави впечатление, че CRM клиентите по индустрии са разпръснати значително по-равномерно от тези с внедрени BI решения. Индустрията с най-голям дял държи 12% от всички CRM инсталации.

Пазарът е много чувствителен и видимо лесно пробиваем от нови продукти, особено в ниския ценови сегмент и от по-агресивни компании, сочи анализът. Някои ключови играчи работят понякога мудно, вследствие на по-голяма сделка, което предвещава размествания на пазара.

Масово клиентите в страната нямат опит и реална представа какво е CRM, как се работи с него и какви точно са ползите, установява проучването. Бизнесът все още е в начална фаза, без критична маса клиенти, заключава CBN.

Коментар