Lenovo излезе начело на световния пазар за персонални компютри през второто тримесечие на 2013 г., сочат данни на IDC и Gartner.
Делът на китайската компания достига 16,7%, според IDC (15% през второто тримесечие на 2012 г.), и 14,9%, според Gartner (14,9% година по-рано).
Така, според двете водещи анализаторски компании, Lenovo за първи път заема лидерската позиция по продажби на компютри в света.
„Битката за лидерството продължава да е много оспорвана, но аз съм напълно убеден, че на световния пазар на персонални компютри все още има достатъчно място за стабилен ръст и значими иновации”, коментира резултатите Янг Янкинг, изпълнителен директор и председател на борда на директорите на Lenovo.
Пазарът на персонални компютри, който възлиза на US$ 200 милиарда, непрекъснато се променя, но все още предлага възможности за бизнес. „Lenovo може да материализира по-голяма част от тези възможности на фона на своите конкуренти”, допълни Янкинг.
Компанията продължава да разширява пазарния си дял и да отчита солидна печалба в традиционно силните за нея пазари като Китай и глобалния пазар на компютри за крайните потребители. Lenovo води на развиващите се пазари и заема второ място на глобалния пазар на компютри за крайни клиенти, уточни Янкинг.
Според IDC, през финансовата година, която приключи на 31 март 2013 г., Lenovo заема рекорден пазарен дял в световен мащаб. Компанията се развива по-бързо от световния пазар на персонални компютри за 16-о поредно тримесечие.
Lenovo е пазарен лидер в три от седемте най-големи пазара на компютри в света – Китай, Япония и Германия, като достига двуцифрен дял в 39 държави. Над половината от печалбата на Lenovo идва от пазарите извън Китай.
Компанията държи 5,9% дял от глобалния пазар на „smart connected” устройства и е третият по големина доставчик на такива устройства в света. Lenovo e номер 2 на пазара на смартфони и за таблети в Китай, като 10% от печалбата й идва от тези два бързо растящи сегмента.
Китай излезе на първо място в производството на компютри 🙂