Потребителите на персонални компютри често имат поводи да се оплакват от своите машини, тъй като – подобно на всяка друга техника – РС-тата понякога създават проблеми, вкл. увисват или излизат от строя. Проучване в САЩ установява, че американците ругаят и дори удрят компютъра при поредния срив в работата.
Според публикация в CNET, около 36% от американците не виждат нищо лошо в това да ритнат системния блок или да ударят с юмрук клавиатурата, когато компютърът е увиснал, изключил се е сам или просто е станал жертва на вирус.
Авторите на проучването обаче се съмняват, че само 36% от анкетираните извършват или одобряват подобни действия. Смята се, че немалко потребители дават неверни отговори – практиката показва, че почти всеки потребител проявява физическа агресия спрямо компютъра си.
Дори да не се стига до бой над машината, то компютрите често получават негативни заряди от своите потребители – те им казват „в лицето” всичко, което мислят за тях, употребявайки неприлични думи и жестове.
Подобно поведение на потребителите е разбираемо – компютърът не е жив и може да понесе всякакви неприятни емоции. 60% от анкетираните признават, че редовно ругаят своя настолен компютър или лаптоп.
Реакциите на хората към увисналия за пореден път РС бива най-различна. Проучването разкрива цял спектър от емоции – от флегматично спокойствие до ярки изблици на гняв, съдържащи поток от словесни нападки и опит за физическа разправа.
Не липсват и странни реакции. Оказва се, че работата с компютъра може да доведе до плач около 2% от анкетираните потребители на възраст от 35 години нагоре, установява проучването.