Бизнесът с тънки клиенти ще расте

HP доминира на пазара за тънки клиенти в EMEA с дял от 32,6%, по данни на IDC

HP доминира на пазара за тънки клиенти в EMEA с дял от 32,6%, по данни на IDC

Докато пазарът на персонални компютри бележи негативни рекорди, се подобряват перспективите за т.нар. тънки клиенти – бездискови компютри, които се използват за достъп до информацията и изчислителните ресурси на централен сървър.

През първото тримесечие на 2013 година в региона EMEA (Европа, Близкия изток и Африка) са продадени 406 138 тънки клиента, което е с 4,2% по-малко спрямо същия период на миналата година, по данни на IDC. Като цяло за 2013 г. обаче анализаторската компания очаква ръст от 3%, а в следващите четири години продажбите ще нарастват средно със 7,3%.

Най-големи играчи на пазара за тънки клиенти в региона EMEA са американските производители HP и Dell с дялове съответно 32,6% и 25,5%. Най-висок ръст пък бележи Samsung, която през първото тримесечие е увеличила доставките на тънки клиенти с 50% спрямо същия период на миналата година.

В стойностно изражение, пазарът на тънки клиенти в EMEA ще нарасне с 5,4% до 135,2 млн. долара през 2013 г., прогнозира IDC. Наблюдава се тенденция към търсене на по-скъпи устройства, което обяснява разликите в ръстовете по брой и стойност на тънките клиенти.

Западноевропейският пазар на тънки клиенти възлиза на 325 532 броя за периода януари-март, което е спад от 4% спрямо първото тримесечие на миналата година. Като цяло за 2013 г. обаче сегментът ще отбележи ръст от 2,5% по брой продадени устройства.

За сравнение, продажбите на РС в региона EMEA намаляха с 22,5% през второто тримесечие. Доставени са общо 19,6 млн. компютъра, от които 12,4 млн. лаптопа (спад от 26%) и 7,2 млн. настолни РС (спад от 14,6%).

Коментар