От няколко години Microsoft се опитва да накара потребителите да преминат от Windows XP на по-съвременна операционна система, но това не й се отдава напълно.
Наскоро софтуерният гигант обяви, че ще прекрати поддръжката на XP през 2014 г. и бизнесът реагира – компаниите започват постепенно да обновяват компютърния си парк.
CNET съобщава, че японската застрахователна компания Meiji Yasuda е купила 30 хиляди таблета на база Windows 8 за своя персонал. Мобилната техника ще замени компютрите под управление на Windows XP.
Благодарение на таблетите, застрахователните агенти ще могат „в движение” да оформят клиентските полици. Meiji Yasuda е първият застраховател в Япония, който внедрява в работата си Windows 8 Pro.
Доставката на 30 000 таблета с „осмицата” е най-голямата подобна сделка на японския пазар и една от най-мащабните в света. Неотдавна съветът по образование на Лос Анджелис единодушно одобри покупката на 31 000 таблета iPad на стойност 30 милиона долара за училищата в града.
По данни на Net Applications, през юли 2013 г. пазарният дял на Windows 8 е нараснал с 0,3% спрямо предходния месец и възлиза на 5,4%. Това увеличение е най-малкото от излизане на операционната система през октомври м.г.
За сравнение, Windows XP има дял от 37,19% през юли, което е с 0,02% повече спрямо юни. Позициите на Vista продължават да отслабват, като през миналия месец тази версия губи 0,38% и делът й вече е само 4,24%. Според прогноза на Gartner, през 2013 година Windows ще заработи на 339 млн. нови РС, таблети и смартфони.
Голяма глупост, XP е по-добър от следващите и като интерфейс и като използвани ресурси. За сравнение: Windows XP – 2Гбайта място на диска, а Windows 7 – 16Гбайта. Интерфейса на XP – лесен и удобен, 7-та – като сакат кон, Windows XP – мин. – 128Мбайта RAM, Windows 7 – мин. – 1Гбайта RAM, XP – мин. 166MHz, 7-та – мин. 800MHz.
ПП:
Ако игра под XP иска 1Гбайт памет, то за 7-та е нужно 2Гбайта, ако имаш любима играта правена за XP под 7-та има голяма вероятност да не тръгне въобще.
“компаниите започват постепенно да обновяват компютърния си парк”
Какви са тези глупости, особено конкретната ситуация. Застрахователната компания е купила нови устройства, за да могат да се ползват на място и така най-малкото да вдъхва по-голямо доверие сред клиентите.