Facebook отложи новите правила за конфиденциалност

Намерението на Facebook да ползва по-свободно данните на потребителите срещна съпротива от правозащитни организации

Намерението на Facebook да ползва по-свободно данните на потребителите срещна съпротива от правозащитни организации

Facebook отложи обновлението на политиката си за конфиденциалност с две седмици, съобщи Лос Анджелис Таймс. Компанията изтъква като причина нуждата от време, за да отчете мнението на потребителите за подготвяните промени.

Междувременно, Facebook твърди, че обновяването внася само някои уточнения в политиката за конфиденциалност. Окончателното решение за промените ще бъде взето през следващата седмица.

Според анализатори обаче, забавянето не се дължи на нуждата от допълнително проучване на мнението на членовете на мрежата, а е провокирано от обръщението на шест групи за защита на правата на потребителите в областта на личните данни към Федералната комисия по търговия на САЩ (FTC). Правозащитниците искат от регулаторния орган да забрани промените в политиката на социалната мрежа.

В писмо, публикувано в Ню Йорк Таймс, групата твърди, че ревизирането на политиката за конфиденциалност от страна на Facebook се явява нарушение на споразумение между социалната мрежа и FTC от 2011 г.

Подготвяните промени ще позволят на Facebook да пуска реклами с използване на името на потребителя, снимки, съдържание и информация от профила му, предупреждават правозащитните организации. Подобни действия от страна на най-голямата социална мрежа се считат за нарушаване на по-рано постигнати договорености с FTC.

Коментар