Продажбите на тънки клиенти в региона на Европа, Близкия изток и Африка (EMEA) са нараснали само с 0,1% до 407 417 броя през второто тримесечие, сочи анализ на IDC.
Въпреки умерения ръст от 4,5% в Западна Европа, като цяло регионът EMEA остава почти без растеж, заради необичайно ниското ниво на доставки в Централна и Източна Европа, Близкия изток И Африка.
IDC очаква възстановяване на доставките на тънки клиенти през второто полугодие и достигане на умерен годишен ръст от 1,9% през 2013 г.
Лидери на пазара за тънки клиенти в EMEA са американските компании HP и Dell с дялове съответно 30,5% и 24,1%. Доставките на NComputing са нараснали с 31,7% за една година, което отрежда 5-то място на компанията с дял от 6,2% – най-висок в историята й.
Пазарът на тънки клиенти от типа моноблок (AIO) са нараснали почти двойно през второто тримесечие. С продажби в размер на 21 556 броя, тази категория устройства вече има 5,3% дял от общия пазар на тънки клиенти.
В стойностно изражение, делът на AIO достига 9,7%, или 13,31 млн. долара. Samsung и LG имат най-голям принос за този ръст, със съвкупен дял близо 80%.
IDC очаква увеличение на доставките на тънки клиенти през второто полугодие, в резултат на търсенето от страна на образователния сектор и замяната на РС-тата с Windows XP. Пазарът като стойност ще нарасне с 10% за годината, благодарение на продажбите на по-скъпи модели и AIO.