Първи резултати на Google Zeitgeist за България

За първи път Google обяви резултати и за България от глобалния си анализ Zeitgeist

За първи път Google обяви резултати и за България от глобалния си анализ Zeitgeist

Google обяви годишния си глобален анализ Zeitgeist, който показва кои личности, какви теми, събития и места за били от интерес за хората по цялото земно кълбо. За първи път интернет гигантът обяви резултати и за България.

Zeitgeist произхожда от немски и означава „духът на времето”. Тазгодишният анализ на Google, 13-ти поред, се базира на повече от трилион търсения по света. Класацията включва повече от хиляда топ 10 списъка в категории като поп култура, спорт, музика, политика, новини и други и дава уникална перспектива най-горещите събития и теми, които са представлявали интерес за българите.

Резултатите от търсенията у нас през 2013 година сочат, че българите доста сериозно следят различни телевизионни шоу и реалити формати, информирани са за известните личности както в локален, така и в глобален мащаб, и се интересуват от разнообразни теми като това „какво е любовта” и „как да отслабна”, но и „какво е ЕРП” и как да инсталират различни продукти.

Не на последно място, българите следят различни спортни събития като най-обичани са тенисът, боксът и футболът.

Най-търсените думи през  2013 са:

  • Огледален свят
  • Пол Уолкър
  • Gangnam style
  • Гласът на България
  • Къртицата
  • Harlem shake
  • Чочо Попйорданов
  • VIP Brother 2013
  • Избори 2013
  • Google Street View

Най-търсените хора за 2013 са:

  • Пол Уокър
  • Чочо Попйорданов
  • Делян Пеевски
  • Bon Jovi
  • Grigor Dimitrov
  • Цветелина Грахич
  • Еделвайс
  • Млад Меринджей
  • Златко Баретата
  • Ахмед Доган

Данните от Zeitgeist са достъпни и като интерактивна визуализация чрез видео на сайта на проекта. В допълнение към Zeitgeist, който подчертава най-добрите тенденции на 2013 г., се използват и инструменти, които дават представа за глобалните, регионалните, минали и настоящи тенденции в търсенето.

Инструментите на Google Zeitgeist не могат да бъдат използвани за идентифициране на отделни потребители, защото компанията разчита на анонимни, съвкупни натрупвания за това колко често определени заявки за търсене се проявяват във времето.

Коментари по темата: „Първи резултати на Google Zeitgeist за България”

добавете коментар...

  1. Ахм

    Нищо особенно по отношение на Българите

    http://www.google.com/trends/zeitgeist/2013/globe#city=sofia_bgr&frame=201

  2. Justice

    Тази “новина” се разпространява из целия българския нет днес.
    За съжаление информацията не отговаря на истината.
    По данни от Zeitgeist анализа това е думата с най-висок обем на УВЕЛИЧЕНИЕ на търсене спрямо предходен период. Кой е периодът, за който е засичано търсенето не е посочен. Ако това изследване се прави за първи път за България, няма как да има най-голямо увеличение на търсенето

    Справка:

    Освен това, ако пуснете да търсите “България”, ще видите графика с цифра около 100, което ще рече, че има 100 (хил. ?) търсения на думата “България”. За разлика от това, обаче, за “Огледален свят” няма графика, тъй като обемът на търсене е пренебрижимо малък, което моментално опровергава написаното в тази статия.

    Справка:

  3. ха-ха

    Млад Меринджей ?!

  4. Позор

    Кретенизацията на България върви в пълна сила… И това всичкото – с престъпното бездействие (и в някои случаи дори подстрекаването на) политиците ни, които се джавкат, като няколко глутници хиени, кой да разкъса трупа на загиващата България.

  5. Панчев

    Жал, жал, много жалко, … колко много българи са умствено ограничени и опростачени. (Къртицата, VIP Brother, Цветелина Грахич, Gangnam style).

Коментар