С навлизане на електронните комуникации хартиените писма намаляха, а трепетното чакане остана в спомените. Ето, че Канада смята окончателно да се раздели с традиционната поща.
Според Canada Post, средното домакинство купува по-малко от две марки на месец. Канадската пощенска служба страда от това, подобно на всички други пощенски служби по света. Трябва да се плащат заплати на пощальоните, които нямат какво да разнасят.
„С нарастващото използване на цифровите комуникации и историческия спад на обемите пощенски пратки, Canada Post започна да отчита значителни финансови загуби. Ако това продължи, загубите скоро ще застрашат финансовата самостоятелност на предприятието и стават значителна тежест за данъкоплатците и клиентите”.
В съобщение за пресата Canada Post пост разкрива, че скоро в страната няма да има пощальони, предаде GreenTech.bg. Решението е да се отворят повече франчайзингови магазини в търговските вериги. Заплатата ще е минимална, а цената на една марка ще е един долар. Службата ще съкрати 8000 служители и ще отмени доставките „до дома”, заменяйки тази услуга с обществени пощенски кутии.
Да, видимо дигиталната епоха е променила начина, по който работят пощенските станции, преминавайки от хартиената поща към онлайн пазаруване и доставки. Куриери и пощальони обаче на са съгласни с прогнозата, че професията им ще изчезне. „Това никога няма да се случи. Обществеността няма да го приеме“, категорични са те.