Изненадващ спад в бизнеса с цифрова музика

Продажбите на цифрова музика намаляват под въздействие на потоковите услуги

Продажбите на цифрова музика намаляват под въздействие на потоковите услуги

След няколкогодишен период на ръст, продажбите на цифрова музика изненадващо намаляха през 2013-та, сочи анализ на музикалното издание Billboard.

Продажбите на отделни песни бележат спад с 5,7% до 1,34 млн. броя, а на цели албуми – с 0,1% до 117,6 млн. броя. Същевременно, продължават да намаляват и продажбите на компактдикове – с 14,5% през 2013 г.

От друга страна, продажбите на аналогова музика на винилови плочи бележат ръст с внушителните 31,9%, което отрежда на тези аудио носители 2% дял от пазара на музика.

Статистиката на Billboard не отчита продажбите чрез потокови услуги от рода на Spotify или Rdio, които бързо набират аудитория. Спадът в бизнеса с цифрова музика се обяснява именно с нарастващата популярност на подобни услуги.

Spotify и Pandora предлагат на потребителите неограничен достъп до огромен музикален каталог срещу такса от 10 долара на месец. С приходите от потокови услуги звукозаписните компании компенсират спада в продажбите на цифрова музика.

Коментари по темата: „Изненадващ спад в бизнеса с цифрова музика”

добавете коментар...

  1. Delchev

    “спад с 5,7% до 1,34 млн. броя” – това за кой пазар и за какъв период?

Коментар