TechNews.bg
АктуалноНовини

Бързият интернет е ключът към новите услуги

Забързаният начин на живот изисква достъп до услугите отвякъде, в реално време
Забързаният начин на живот изисква достъп до услугите отвякъде, в реално време

„Свързаното общество” променя начина на живот на хората, създава нови нужди и очаквания, сочи анализ на Ericsson ConsumerLab, който идентифицира основните критерии за успех на бъдещите услуги.

На базата на интервюта с потребители на смартфони на три пазара – Бразилия, Индонезия и САЩ, шведската компания идентифицира седем ключови нужди, които са решаващи за успеха на новите услуги:

Светкавичен достъп навсякъде – забързаният начин на живот изисква достъп до услугите винаги и в реално време;


Персонализиран свят – хората все повече изискват персонализирани услуги и съобщения, които отговарят на начина им на живот;

Изключване – потребителите ще използват технологиите, за да балансират поведението си на „винаги активни”, като отделят време за „изключване”, отпускане и релаксиране;

Асистирана производителност – хората се интересуват от услуги, които управляват и координират техните графици;

Повече време заедно – приятелите и семействата все повече ще разчитат на технологиите, за да поддържат връзка, където и да се намират;

Контрол на потреблението – потребителите искат новите технологии да следят техните разходи, трафика на данни и да актуализират информацията им, което ще им позволи да отделят повече време за важните неща в живота;

Локална информация – потребителите се нуждаят от информация, която има отношение към мястото, където се намират в даден момент.

ConsumerLab тества няколко нови услуги във фокус групи на всички изследвани пазари. Общото между тези концепции е, че те са лесни, пестят време и намаляват стреса чрез управление, по-добър контрол на разходите и потреблението. Ето и най-важните резултати от изследването:


  • Потребителите очакват опростени услуги, които са лесни за използване и се интегрират безпроблемно с цялостното потребителско поведение;
  • За да бъдат възприети като наистина мобилни, услугите трябва да се актуализират в реално време, според местоположението на потребителя;
  • Изискванията на потребителите разкриват нови възможности на пазара, предизвиквайки играчите да надминат съществуващите предложения.

Потребителите и на трите пазара активно използват интернет повече от три часа на ден, но свързаността, изискванията и готовността да плащат за услуги се различава в отделните страни.

[related-posts]

69 процента от участниците в проучването се интересуват от споделени тарифни планове. Освен това, приложенията за смарт потребители, които предлагат преглед на реалното потребление, са високо ценени от 59% от абонатите.

54 процента от анкетираните намират услугите, предоставящи общ преглед върху личните финансовите транзакции, за привлекателни. 52% от потребителите очакват, че актуализациите, базирани на местоположение, предлагат контрол на потреблението и разходите.

И накрая, медия препоръките – услуга, която помага на потребителите да управляват своите предпочитани медии и сайтове, се харесва на 48% от анкетираните, споделя резултатите от изследването София Йоерман, старши съветник в Ericsson ConsumerLab.

Докладът заключава, че добрата интернет връзка навсякъде е основният фактор, който насърчава потребителите да възприемат новите услуги, назован от повече от една четвърт от анкетираните. След него се нареждат услугите за пазаруване, вкл. плащане чрез мобилен телефон и управление на личните финанси.

още от категорията

Пореден срив на интернет услугите по целия свят

TechNews.bg

Една четвърт от световното население остава офлайн

TechNews.bg

Схватката за бъдещето на интернет се ожесточава

TechNews.bg

Интернет става изкуствен, заради… изкуствения интелект

TechNews.bg

Отвореният интернет е в „бърз упадък”. Наистина ли?

TechNews.bg

Интернет става все по-затворен с нови „възрастови ограничения”

TechNews.bg

Коментари