Личната информация в социалните мрежи може да попречи на кариерата, според компанията за набор на персонал Badenoch&Clark. Обичайна практика вече е посредниците в намирането на кадри да проверяват личните страници на кандидатите.
Хората, които продават своята работна сила, трябва да са много внимателни каква информация поместват за себе си в социалните мрежи. Почти две трети от шефовете на компаниите също имат страници в тези мрежи и съответно възможност да разучат своите потенциални служители, сочи ново проучване на Badenoch&Clark.
Всеки пети работодател признава, че е използвал социалните мрежи, за да събере данни за кандидатите за работа. За ужас на кандидатите, две трети от тези работодатели са се отказали да наемат даден човек след проверката в мрежата.
Интернет е място, където хората са по-склонни към откровения, отколкото на среща на живо. Именно това обаче може да изиграе лоша шега на търсещите работа, ако техните потенциални шефове се поразровят из социалната мрежа и не харесат профила на кандидата.
Badenoch&Clark посочва няколко неща, които потребителите на социалните мрежи не трябва да правят: 1) да публикуват свои снимки от пиянски оргии; 2) да се оплакват от предишната си работа, началници и колеги; 3) да описват пикантни случки от живота на свои приятели; 4) в работно време да общуват с приятели в мрежата.
Експертите предупреждават също, че макар и потребителите на социални мрежи да изтрият компрометираща информация от личните си страници, тя може да остане достъпна в кеша или на друго място, така че избавянето от уликите е трудно, след като един път са въведени.