Oracle представи успешни проекти за електронни услуги в здравеопазването

Успешно реализирани проекти за предоставяне на електронни услуги в здравеопазването бяха представени от Oracle България в рамките на Националния дискусионен форум „Електронно здравеопазване”, организиран от ICT Media в столичния хотел Шератон.
Сред обсъжданите теми на форума, открит от министъра на здравеопазването Радослав Гайдарски, бяха: развитието на електронното здравеопазване в България; софтуерните решения в медицината; електронния здравен запис, както и подобряването на ефективността и качеството на медицинската помощ чрез по-добър достъп до клинични данни.
В своята презентация Николай Манчев, мениджър-продажби в Oracle България, направи преглед на решенията на Oracle за електронно здравеопазване, които включват портали, интеграция на процеси и платформи за бизнес анализ.
В здравеопазването у нас информацията не е изцяло споделена между отделните звена. При личния лекар, в здравната каса, болничните заведения или центровете за спешна медицинска помощ има различен тип информация за даден пациент. Тя не е обобщена, като по този начин се затруднява дейността на работещите в сферата на здравеопазването, а оттам и възможността да се предоставят достатъчно качествени медицински услуги.
Именно в това направление, следвайки стандартите за клинична информация, Oracle предлага решения за съхраняване и обобщаване на цялата информация – HTB (Healthcare Transaction Base). Такива решения се използват от организации като Червения кръст, както и от много болнични заведения в САЩ и в Европа.
В презентацията на Николай Манчев беше акцентирано и върху решенията за управление на сигурността в сектора на здравеопазването, свързани с управлението на идентичността, криптирането на данни, защитата на здравни записи и на лични данни.
Николай Манчев запозна участниците във форума с референциите на успешните проекти в българското електронно здравеопазване, базирани на технологиите на Oracle. Сред тях е пилотният проект, реализиран в Националната агенция за приходите по идея на Националната здравноосигурителна каса. Въведената електронна услуга осъществява проверка на осигурителния статус на лицата, като тази информация може да се ползва, както от здравната каса, така и от личните лекари, уточни Манчев.

Коментар