BASF представя първия си въглероден баланс

BASF е първата компания в света, която представи изчерпателен въглероден баланс за своите дейности. Резултатите показват, че използването на продуктите на BASF може да намали три пъти емисиите на парникови газове в сравнение с цялото количество, предизвикано от производството и обезвреждането на отпадъците от него на компанията. „Промените в климата са едно от най-големите предизвикателства пред обществото”, казва Егерт Фошерау, Вицепрезидент на BASF SE. „Ние се изправяме пред това предизвикателство и предлагаме широк набор от мерки, които да помогнат за опазването на климата.”
Въглеродният баланс за пръв път показва не само емисиите от производството на BASF, но също така се вземат предвид и емисиите от снабдяването със суровини и полупродукти, както и от обезвреждането на продуктите. В допълнение към това компанията проучи и жизнения цикъл на 90 ключови продукта, които намаляват емисиите на СО2 при използването им в крайни продукти.Независимата институция, Öko-Institut, намиращ се във Фрайбург, потвърди резултатите на BASF.
Коефициент х3 трябва да бъде поддържан или дори подобрен в дългосрочен план
„Резултатите от проучването са категорични: огромните възможности за намаляване на емисиите, които могат да бъдат реализирани чрез използване на иновационните технологии и продукти от BASF, ще бъдат пропуснати, ако се гледа само към емисиите от нашите производствени мощности”, казва д-р Харалд Швагер, член на УС на BASF SE. „В области като строителството, автомобилното и индустриално производство, нашите продукти помагат на клиентите да спестят повече от 250 милиона метрични тона СО2 по целия свят. Това е три пъти повече, отколкото са емисиите от производството и обезвреждането на всички наши продукти и отпадъци. Ние искаме да запазим и дори да подобрим този коефициент чрез нови продукти и иновации, както и като продължаваме да намаляваме собствените си емисии”, добавя д-р Швагер.
BASF разработва иновационни технологии и материали за устойчиво опазване на климата. Компанията изразходва близо 400 милиона евро, което е около 1/3 от целия бюджет за изследвания и развитие, в областите на енергийната ефективност, опазването на климата, запазване на ресурсите и на възобновяемите суровини.
Енергийната ефективност да бъде повишена с 25% до 2020 г.
BASF желае да продължи подобряването на постиженията си в областите опазване на климата и енергийна ефективност, като за целта компанията си постави нови амбициозни цели. До 2020г. BASF се стреми да намали собствените си емисии на парникови газове с 25% на тон продаден продукт в сравнение с 2002г. В допълнение към това, за първи път BASF постави количествена цел за повишаване на енергийната ефективност. „Ние постигнахме забележителен успех и повишихме енергийната ефективност на BASF през последните години. Ние искаме да станем още по-добри и се стремим до 2020г. да повишим специфичната енергийна ефективност при производствения процес с 25% в сравнение с 2002г.”, казва др. Швагер. „Това е много амбициозна цел, която в същото време е много важна. Ние гледаме на енергийната ефективност като на ключа, чрез който комбинираме опазването на климата, съхраняването на ресурсите и постигането на конкурентни предимства.”
За да подчертае стратегическата важност на опазването на климата, BASF ще назначи служител по опазване на климата. „Опазването на климата е неразделна част от устойчивата стратегия на BASF и се превръща в дългосрочен стратегически въпрос за компанията,” казва Фошерау. „До колкото знаем, ние сме първата глобална индустриална компания, която създава позицията Служител по опазване на климата.”
Служителят по опазване на климата ще бъде член на Съвета по устойчиво развитие на BASF и ще координира всички дейности на компанията в тази област по селия свят. Неговата работа ще включва въпроси като емисиите на парниковите газове от производството на продуктите и от обезвреждането на отпадъците, както и дългосрочното позициониране на BASF в областта на опазването на климата.
Г-н Фошерау се обърна към германските и европейски политици да предложат ефективни и устойчиви политики за енергийна ефективност и опазване на климата, които да запазят иновационната енергия и конкурентността на европейската индустрия. „От къде могат да дойдат решенията, ако не от индустрията?”, пита г-н Фошерау. „Опазването на климата е глобална задача и изисква глобални стратегии. Германия е технологичен лидер в защитата на околната среда. Наша цел трябва да бъде да представим тези технологии и да ги направим достъпни по целия свят. Това е целта на инициативата „Бизнесът за опазване на климата”, подета от Германската федерация на индустриите. За да постигнем устойчиви решения, всеки трябва да даде своя принос. Ние сме готови да дадем нашия,” продължава г-н Фошерау.

Коментар