Lenovo запазва първо място на РС пазара

Китайският производител Lenovo запазва първата си позиция на световния пазар за персонални компютри, сочи нов анализ на IDC. През второто тримесечие компанията е продала 14,6 милиона компютъра, което й отрежда дял от 19,6% от целия пазар. За сравнение, в периода април-юни на миналата година Lenovo продаде 12,6 млн. компютъра и имаше дял от 16,7%.

 

Второ място на РС пазара държи HP, която бележи ръст от 10,2% в продажбите, достигайки 13,6 млн. броя, а делът й се увеличава от 16,4% на 18,3% на годишна база. На трето място е Dell – компанията от Тексас е продала 10,4 млн. компютъра, което съответства на 14-процентен дял от световния пазар (ръст от 1,8%).

В челната петица влизат още тайванските компании Acer и Asus. Първата от тях е продала 6,12 млн. броя РС за отчетния период, което й отрежда дял от 8,2%. Asus държи 6,2% от световния РС пазар с продажби, възлизащи на 4,614 млн. броя в периода април-юни, сочат данните на IDC.

Като цяло, пазарът на РС бележи спад от 1,7% спрямо второто тримесечие на 2013 г. Това се счита за много добър резултат, тъй като по-рано анализаторите прогнозираха спад от 7,1%. Нарастващото търсене в САЩ, Европа и Канада компенсира спада на азиатските пазари.

Продажбите на компютри в глобален мащаб възлизат на 74,4 млн. броя за периода април-юни. Корпоративният сектор обновява своите РС, а крайните потребители постепенно се завръщат към традиционните компютри след няколко години на активно купуване на смартфони и таблети, сочи анализът.

Коментар