Социалните мрежи станаха част от бизнес пейзажа

Социалните мрежи, популяризирани в началото от тийнейджъри, вече навлязоха в бизнес средите и благодарение на тях много професионалисти от различни индустрии обменят ежедневно ценен опит. Сайтовете от този тип са направени за хората от хората. Дискусионни форуми, чат стаи и изпращане на мейли са част от техните елементи.

Големите корпорации отдавна разбраха ползата от този тип мрежи и се опитват чрез различни методи и стратегии да спечелят от “комюнити” обществото. В процеса на социализация и контакт с потребителите, компании като “Warner Bros” и “Кока Кола” създадоха профили в социалните мрежи Myspace, Facebook и др. Днес най-голямото предизвикателство за тези комюнити общества е да открият начина за реклама и печалба от тях.

Социалните мрежи станаха важна част от бизнес пейзажа. Те променят онлайн пространството от една статична уеб страница до жива, вибрираща мрежа от свързани индивиди, които споделят своите навици, живот, опит и интереси. В съвременния бизнес свят някои клиенти загубиха доверие в традиционните търговски и маркетинг услуги.

Според изследване на Edelman Trust Barometer сред лидери от 11 страни, най-правдоподобната информация за дадена компания се намира в социалните бизнес мрежи. Пример за това е Sermo.com – социална мрежа за лицензирани специалисти по медицина. 25 000 професионалисти посещават регулярно тази мрежа, за да се консултират и взимат важни решения за здравето на пациентите си.

Рекламата в общите социални мрежи обаче търпи крах – много потребители закриват профила си, заради нашествието от нежелана реклама в MySpace и Facebook. Голяма част от потребителите на тези мрежи не забелязват рекламите, а по-скоро се дразнят, тъй като основният им интерес е свързан с приятелите.

Ето защо е от съществено значение как, къде и по-какъв начин компаниите участват в социалните мрежи. За да може една подобна мрежа да постигне успех и да го задържи, е необходимо да изгради свой тематичен облик за определен тип посетители.

Социалната бизнес мрежа дава различни ползи за компаниите и потребителите. Така например, потенциален клиент може да установи лесна връзка на ниво личен контакт с дадена организация. Това отстранява усещането за стерилен образ, като се акцентира на индивидуални личности, които се идентифицират с лицето на компанията.

Този тип мрежи спомагат също за намиране на експерти, които могат да бъдат от помощ в една или друга ситуация. В тях потребителите могат да получат ценна информация за даден проблем от професионалисти, които вече са се сблъсквали с него.

От друга страна, социалната бизнес мрежа помага на професионалистите да се обградят с добри партньори, с които са в състояние да осигурят пълно обслужване на клиента.

Не на последно място, участвайки активно и разумно в онлайн обществото, представителите на бизнеса си изграждат позитивен имидж в своята среда.

Сред най-популярните бизнес социални мрежи е LinkedIn.com, която е професионално ориентирана и има 2,5 милиона профила.

Ecademy.com пък е бизнес мрежа със списък на клубове по интереси и реално провеждащи се срещи.

Xing.com, европейската версия на LinkedIn, поддържа както безплатно участие, така и опция за платено, която осигурява достъп до повече теми.

Мрежата Spoke.com спомага за изграждане на онлайн бизнес контакти и увеличава перспективите за нови възможности в намирането на работа. В нея е достъпна информация за над 40 милиона хора в повече от 2.3 милиона компании.

Най-популярните общи социални мрежи са MySpace с над 300 милиона акаунта, hi5 с 98 милиона акаунта от Латинска Америка и Азия, Habbo с 86 милиона акаунта от 31 държави, Orkut – с 67 милиона акаунта, собственост на Google и популярна в Бразилия и Индия. И, разбира се, Facebook, която е особено популярна в Канада, Лондон и Нова Зеландия и има 62 милиона акаунта.

Статията е подготвена по материали от ICYGEN

Коментар