Водещите доставчици на хендсети губят печалба

Печалбите на петте водещи производители на мобилни телефони намаляват, съобщават от компанията Strategy Analytics. По-конкретно, делът на печалбите на доставчиците от Топ 5 е паднал от 92% през 2004 година до 84% за 2007-а, сочат данните на анализаторите.
Макар и първите петима производители на хендсети да доминират още повече пазара, отколкото преди три години, техните печалби всъщност намаляват, казва Том Канг, експерт от Strategy Analytics.

Пазарът на хендсети – печалби’2007
Производител
Дял от печалбата
Nokia
56%
Samsung
13.5%
Sony Ericsson
11%
LG
5%
RIM
6%
HTC
4%
Apple
2%
Източник: Strategy Analytics

Фокусът върху снижаването на цените и мащаба на растежа е изсмукал ресурсите на производителите, които иначе би трябвало да се насочат към създаване на конкурентни активи за използване в новата пазарна среда, коментира Канг.

Не е изненадващо, че същите тези доставчици сега се стремят да намерят жизнеспособна стратегия в новата пазарна парадигма, посочват от Strategy Analytics.
Компании като RIM (производителят на BlackBerry), от друга страна, държат само 1% от обема на пазара, но имат 6% от печалбата, генерирана от индустрията на мобилните телефони, което говори за правилно избран бизнес модел.
RIM постигна 187% ръст на печалбата през тригодишния период, разглеждан от Strategy Analytics, и на практика предефинира конкурентния пейзаж на глобалния пазар за хендесети.
В компанията на RIM като пазарно поведение попадат Apple и тайванският производител на смартфони HTC, допълва анализаторът Крис Амброзио.
Тези трима доставчици на смартфони държат 16% дял от печалбата в индустрията на хендсетите за миналата година. Бизнес моделът им се базира на продажбите на устройства, допълнени с пакет от услуги и приложения.

Коментар