Печалбите на петте водещи производители на мобилни телефони намаляват, съобщават от компанията Strategy Analytics. По-конкретно, делът на печалбите на доставчиците от Топ 5 е паднал от 92% през 2004 година до 84% за 2007-а, сочат данните на анализаторите.
Макар и първите петима производители на хендсети да доминират още повече пазара, отколкото преди три години, техните печалби всъщност намаляват, казва Том Канг, експерт от Strategy Analytics.
Пазарът на хендсети – печалби’2007
|
|
Производител
|
Дял от печалбата
|
Nokia
|
56%
|
Samsung
|
13.5%
|
Sony Ericsson
|
11%
|
LG
|
5%
|
RIM
|
6%
|
HTC
|
4%
|
Apple
|
2%
|
Източник: Strategy Analytics
|
Фокусът върху снижаването на цените и мащаба на растежа е изсмукал ресурсите на производителите, които иначе би трябвало да се насочат към създаване на конкурентни активи за използване в новата пазарна среда, коментира Канг.
Не е изненадващо, че същите тези доставчици сега се стремят да намерят жизнеспособна стратегия в новата пазарна парадигма, посочват от Strategy Analytics.
Компании като RIM (производителят на BlackBerry), от друга страна, държат само 1% от обема на пазара, но имат 6% от печалбата, генерирана от индустрията на мобилните телефони, което говори за правилно избран бизнес модел.
RIM постигна 187% ръст на печалбата през тригодишния период, разглеждан от Strategy Analytics, и на практика предефинира конкурентния пейзаж на глобалния пазар за хендесети.
В компанията на RIM като пазарно поведение попадат Apple и тайванският производител на смартфони HTC, допълва анализаторът Крис Амброзио.
Тези трима доставчици на смартфони държат 16% дял от печалбата в индустрията на хендсетите за миналата година. Бизнес моделът им се базира на продажбите на устройства, допълнени с пакет от услуги и приложения.