Семейни игри освежават конзолата Xbox 360

Някога индустрията на видеоигрите трябваше да се бори срещу схващането, че всички игри са направени за деца. В днешни дни обаче компаниите-производителки се борят единствено да правят все по-качествени игри.
Макар и конзолата Xbox 360 да може да се радва на наличието и успеха на шутърите "Gears of War" и "Halo", компанията Microsoft скоро не е създавала толкова атрактивен продукт, какъвто са филмчетата и игрите за семейни забавления.
Софтуерният гигант се включи във войната между производителите на конзоли през 2001 година, като купи Rare – базирана във Великобритания компания за разработка на игри, от Nintendo. Сега Microsoft пусна две нови игри, на които възлага надежди да влеят свежи емоции и да събудят пазара на семейни игри за Xbox 360 – Banjo-Kazooie: Nuts and Bolts и Viva Pinata: Trouble in Paradise.
Дизайнерите на Rare наблягат на това, че продуктите им не са за деца – те са игри за семействата. "Като филмчета на Pixar са", твърди Джъстин Куук, водещ дизайнер на "Trouble in Paradise".
"Обичам някои от тези игри повече, отколкото ги обичат собствените ми деца. Ние всички заедно ще сядаме и ще ги гледаме. Трябва да има повече игри, които могат да съберат семейството. Когато аз бях дете, игрите бяха за деца, понеже малчуганите си ги купуваха, но сега ние сме пораснали. Понякога се чудя дали и как децата ще извървят пътя, по който ние сме минали. Щеше бъде хубаво, ако по онова време имаше такива игри", споделя Куук.
Microsoft искаше оригиналната "Viva Pinata", пусната през 2006 г., да бъде ключова за стратегията й за детски игри с Xbox 360. В нея играчите отглеждаха градина, пълна с живи пиняти, които поддържат екосистемата си, състояща се от различни представители на флората и фауната. Макар играта да бе приета добре, продажбите не постигнаха предварителните разчети.
Шансът да привлекат интереса отново към "Pinata" за втори път позволи на Rare да преразгледа играта. "Когато решихме да започнем да правим игри за деца, искахме те да са с много нива, така че всеки да може да им се наслади индивидуално при избрани от самия него условия. Именно затова играта е структурирана по този начин", твърди Куук.
Играта с отворен край е едно от нещата, заради които някои хора са усетили оригиналната "Viva Pinata" като твърде безсмислена. Ето защо в новата игра дизайнът е разширен в две насоки – по-структурирана главна игра с по-големи предизвикателства и по-малко наказания, в игрови стил “само за удоволствие”.
Другият голям проект на Rare е "Banjo-Kazooie: Nuts and Bolts", дългоочакваното продължение на дивелъпърските игри с основни герои мечока Banjo и птичката Kazooie за Nintendo 64. Водещият програмист Сал Филеция сравнява играта с най-съвременния хит на Nintendo.
"Това е само следващото ниво на еволюция, по същия начин, по който Super Mario Galaxy свърши страхотна работа по усъвършенстване на платформата", заяви Филеция. "Преориентираме курса в нова посока, но крайната цел е същата", допълва той.
В "Nuts & Bolts" играчът трябва да използва набор от механични блокове, като ги сглобява в машини в зависимост от нуждите си.
Идеята на създаденото от потребителя съдържание се превръща в ключов фактор за индустрията на игрите, начело със заглавия като предстоящата "Little Big Planet" на Sony и "Spore" на Electronic Arts.

Коментар