Холандската навигационна компания TomTom си е поставила за цел да се превърне в основен доставчик на технологии за автономните коли на бъдещето. Това е опит компанията да се завърне обратно към успеха след седем поредни години на слаби бизнес-резултати, обяви нейният главен изпълнителен директор Харолд Годжин.
В коментар пред Ройтерс Годжин сподели наскоро, че архитектурата за дигитално картиране в системите на TomTom е претърпяла “основна реконструкция”. Това решение стои зад „ренесанса“ й, при който автомобилната дивизия на компанията за кратко време спечели редица големи поръчки. Това доведе до много положителни оценки сред анализаторите – и 40% скок на цената на акциите й.
Сега производителите на автомобили вече залагат на TomTom като на една от малкото компании, наред с Google, предоставящи локационни данни (данни за местоположението) с достатъчна бързина и точност, за да могат да посрещнат изискванията за безопасност при дигитално-асистираното шофиране – а евентуално и управлението на изцяло автономните автомобили в бъдеще.
Стартирайки амбициозно през 2000 г., TomTom се озова в порочна спирала на постоянен спад на бизнеса, след като придоби разработчика на цифрови карти TeleAtlas през 2008 година. Пазарът на нейния основен продукт, личните навигационни устройства, преживя брутални промени. Цените спаднаха, маржовете се сринаха, а в сегмента навлязоха навигационните приложения за смартфони, които се оказаха привлекателни и по-евтини заместители.
За перспективите компания от този сектор да се „завърне“ на пазара на цифрови картови системи говори фактът, че TomTom вече има подписани договори с няколко големи производителя на автомобили, сред които два с Volkswagen от тази година, както и с Fiat, Hyundai и Kia.
Така се прави, сключваш си договорче с производителите на коли
и после клиентите искат, не-искат купуват “продукта” ти 🙂 🙂 🙂