Онлайн плащанията в България се развиват бързо – 82% от запитаните отговарят, че плащат и пазаруват онлайн, сочи проучване на MasterCard сред активни картодържатели в страната.
82% от участниците в анкетата твърдят, че плащат и пазаруват онлайн. Това е значително повече в сравнение с 2014 г. – 57%, и с 2013 г. – 37%.
Картодържателите в България извършват онлайн плащания сравнително често, като 50% от тях пазаруват онлайн поне веднъж месечно. По-голямата част от анкетираните (57%) смятат, че онлайн плащанията са сигурни, в сравнение с 32% миналата година.
92% от картодържателите в България биха искали да плащат безконтактно, докато 66% твърдят, че биха извършвали мобилни плащания, ако имат възможност за това.
„Нараства търсенето на иновативни решения за плащане на българския пазар. През годините картодържателите повишиха очакванията си относно удобството, сигурността и контрола”, заяви Артур Туремка, генерален мениджър на MasterCard за региона на Балканите.
Най-голямото предимство на безконтактните плащания е бързината, смятат мнозинството от потребителите (93%). Други предимства са лесната употреба (49%) и сигурният достъп (19%).
Картодържателите изразяват желание да плащат безконтактно в супермаркетите. За 45% от тях тези места са главен приоритет, следвани от бензиностанциите (11%) и градския транспорт (10,6%).
Според проучването, мобилните плащания са най-подходящи за плащане на комунални услуги. Сред тях от най-голямо значение (45%), както и най-често споменавано (52%), е плащането на сметки, следвано от покупките на хранителни стоки (19%).
Близо 76% от запитаните смятат, че е сигурно да плащаш с карта в чужбина, което е с 14% повече в сравнение с миналата година. Картите също така се смятат за голямо удобство и са предпочитан метод на плащане при резервиране на транспорт и настаняване в чужбина.
Държавните и общински институции се смятат за местата без осигурен ПОС терминал, в които най-голям брой от запитаните (29%) биха искали да използват карти, следвани от куриерски услуги в момента на доставка (24%) и местните хранителни магазини (21%).
Излзиза че Булгарите имали пари за харчене 🙂
Има пикльовци студентчета първи курс първи семестър … си пазарят обувки от интеренет дори с кредитна карта.