Пуснаха система за управление на опашките

Система за управление на административното обслужване на чакащи клиенти заработи в офиса на Националната агенция за приходите (НАП) в Силистра. Нововъведението е част от мащабен проект, който обхваща 26 офиса на НАП, 12 офиса на дирекция „Документи за самоличност” към МВР и 1 офис на КАТ, съобщиха от Министерството на държавната администрация и административната реформа (МДААР).
Системите за обслужване на чакащи клиенти съдържат клиентски терминал, оборудван с уред за издаване на билети, екрани на всяко гише и комбиниран екран, разположен на мястото за изчакване.
В създадената зона за клиенти са монтирани устройства, които информират потребителите за предлаганите услуги и за времето за чакане и обслужване. В допълнение насочват и към гишетата.
Заявката на желаната услуга става чрез натискане на съответния бутон, като клиентът получава билет с пореден номер и допълнителна информация за средно време на изчакване, брой чакащи клиенти и др.
Системата е полезна и за ръководителите на съответните администрации, на които предоставя статистическа информация за взимане на решения за по-по-добра организацията на работа. Такива данни, например, са времето за обслужване, броят на обслужваните клиенти, пиковото време за обслужване, брой работни места, предлагащи дадена услуга и др.
Системата извежда и информация за предоставянето на услуги за всяко работно място и дава предупреждение за достигане на критични точки на функционалност. Целта е да се осигури бърза реакция – отваряне на допълнителни гишета за обслужване, удължаване на работното време и пр.
Изпълнител на проекта на МДААР е фирма „Моникомп България" ЕООД, която спечели обявената обществената поръчка за изграждане и сервиз на системата. Договорът на обща стойност 914 395 лв. без ДДС беше подписан през декември 2007 г.

Коментар