35% от ТВ и видео зрителите гледат съдържание по заявка

Услугите за видео по заявка (Video-On-Demand, VOD) успяват да отговорят на желанията на потребителите, позволявайки им да променят навиците си на гледане, е ключовият извод от новото издание на годишния доклад TV & Media Report 2015 на Ericsson ConsumerLab, който представя мненията и навиците на 680 милиона души по света.

Гледането на ТВ сериали и филми по заявка достига шест часа седмично на потребител

Гледането на ТВ сериали и филми по заявка достига шест часа седмично на потребител

Днес потребителите прекарват шест часа седмично в гледане на телевизионни сериали в интернет, програми и филми – което е повече от два пъти спрямо 2011 г. Ако добавим и записаното и сваленото от интернет съдържание в уравнението, можем да заключим, че към момента 35 на сто от всички ТВ и видео гледания се реализират по заявка.

Други резултати подчертават значителния ръст на потребителите, които гледат видео на мобилно устройство: 61% днес гледат на своите смартфони, което е 71-процентно увеличение спрямо 2012 г. Ако вземем таблетите, лаптопите и смартфоните под внимание, близо две трети от времето, прекарано от тийнейджърите в гледане на телевизия и видео, е на мобилно устройство.

В същото време платформите за генерирано от потребителите съдържание (UGC) заемат все по-голям дял. Близо 1 на 10 потребители гледат YouTube повече от три часа на ден, а един на всеки трима днес счита за много важно да може да гледа UGC на своя телевизор у дома.

В допълнение, проучването отчита, че нарастващата популярност на платформите, богати на генерирано от потребителите съдържание, като YouTube е довела до ръст на популярността на образователни или обучителни видеоклипове, като потребителите гледат такива клипове средно по 73 минути на седмица.

Изобилието променя играта. Гледането на множество телевизионни епизоди един след друг бързо се превърна в ключова част от ТВ и видео изживяването. Този навик е популярен сред потребителите на абонаменти за S-VOD на услуги като Netflix, Amazon Prime и HBO – 87% от тях гледат множество епизоди един след друг поне веднъж седмично.

Половината от потребителите, които гледат линейна телевизия, заявяват, че не могат да открият нищо атрактивно за гледане на дневна база. Потребителите смятат, че препоръчаното съдържание по телевизията просто не е интелигентно или не отговаря достатъчно на личния им вкус.

Популярността на линейната телевизия обаче остава висока, най-вече благодарение на възможността за гледане на премиум съдържание в реално време, като спорт, както и благодарение на своята социална значимост. В тази връзка, линейната телевизия често действа като „семейно огнище на домакинството”.

Коментар