Нови разработки в сферата на съвместната работа и подобрената реалност демонстрира днес Коника Минолта в офиса си в София. Фирмата, позната преди всичко като хардуерен производител на системи за корпоративен печат, е инвестирала в редица софтуерни и високотехнологични разработки, които осигуряват нови възможности за сътрудничество в екипите и предоставяне на модерни и ефективни услуги.
Хитът на демонстрационните технологии станаха очила за подобрена реалност, които наслагват реалния образ с дигитални данни посредством вграден прозрачен дисплей. Очилата са разработени съвместно с компания-партньор от автомобилния сектор.
Първоначалната идея е да се подпомогне работата на техниците в автосервизите, които чрез очилата да виждат едновременно и автомобила, който обслужват, и данните, които корпоративната система има за него – гаранционни условия, провеждани ремонти, извършвани профилактики и пр. По аналогичен начин очилата могат да се използват и в други сфери.
Системата за корпоративна работа, показана от Коника Минолта, се основава на споделено работно пространство, в което служители от различни отдели или различни офиси в отдалечени една от друга локации могат да работят заедно. Сензорният екран позволява те да пишат, чертаят, рисуват по таблото едновременно. Могат да вграждат чертежи и графики или файлове от всякакъв вид.
Тези, които използват устройства с камера като таблет или смартфон, могат да въвеждат в работното пространство и снимки. Всичко това е гарнирано с жива гласова комуникация. В известен смисъл технологията наподобява професионалните системи за видеоконферентни разговори, но по същество акцентът не е върху самите гласови разговори, а върху споделеното работно пространство, където се случва работата в сътрудничество.
Двете технологии, както и някои други подобни разработки са дело на Европейския център за бизнес иновации (Business Innovation Centre Europe) на компанията. Има няколко начина, по който това развойно звено на Коника Минолта създава иновативни продукти, обясниха от компанията. Най-често прилаганият подход е съвместната работа с клиенти.
Тъй като – благодарение на своята офис-техника – Коника Минолта присъства в структурите на много корпоративни организации, тя „напипва пулса“ на техните търсения и потребности, дори и неосъзнати. По този начин се зараждат идеите за иновативни продукти като очилата за подобрена реалност.
Подобни разработки са продиктувани от конкретна ситуация и конкретна необходимост в дадена компания. В процеса на създаване на новия продукт клиентът се явява „съучастник“, който пряко участва в процеса на разработване и след това изпитване на новата технология.
Сътрудничеството с академичните среди е другият начин, по който се зараждат иновативните решения, каквито Коника Минолта показа днес. Не на последно място компанията подкрепя и създаването на т. нар. стартъпи.
Около 4,7% от приходите на Коника Минолта се инвестират в научно-изследователска и развойна дейност всяка година, уточниха представители на компанията.