Търсенето на тънки клиенти намалява по целия свят. Негативно влияние оказват на първо място икономическите проблеми, сочи анализ на IDC.
През третото тримесечие на годината глобалните доставки на тънкли клиенти и терминални клиентски станции възлизат на 1,26 млн. броя, което е спад от 6,7% спрямо същия период на предходната година.
Спадът е резултат от големия обем на продажбите през 2014 г., икономически и валутни фактори на ключовите пазари. Освен това върху масовите продажби на тънки клиенти влияят негативно хромбуците и компютрите с нестандартни формати.
Развиващите се пазари изпитват сериозни трудности и продължават да изостават по доставки и темпове на растеж. Една от причините за това са ограничените ИТ бюджети, които водят до забавяне и спиране на проекти.
Като цяло за 2015 г. се очаква спад от 6,4% в доставките на тънки клиенти – те ще възлязат на 5,1 млн. броя, спрямо 5,71 млн. за миналата година. Прогнозата за 2016-та е оптимистична – очаква се пазарът да отбележи ръст от 6,4%, а към 2019 г. продажбите ще достигнат 6,4 млн. устройства.
Ръстът през следващите години се обяснява от IDC с поредния цикъл на обновяване в корпоративния сектор.
Тънките клиенти представляват бездискови системи, които служат за достъп до информация и изчислителни мощности, разположени на централен сървър. Използват се и т.нар. нулеви клиенти, които нямат дори операционна система.
Най-голям производител на корпоративни тънки клиенти е HP с дял от 26,9% от пазара през третото тримесечие на 2015 г. Американската компания е продала 339 хиляди подобни системи, което обаче е с 8,2% по-малко от миналата година.
На второ място е Dell с продажби в размер на 327 хиляди (10,6% спад) и дял от 26%. В челната тройка попада компанията NComputing, която държи 8,8% от пазара на тънки клиенти в периода юли-септември 2015 г.