Alibaba инвестира в доставка на храни

Alibaba следва стратегия O2O, която насърчава онлайн клиентите да купуват офлайн и обратно

Alibaba следва стратегия O2O, която насърчава онлайн клиентите да купуват офлайн и обратно

Китайският интернет гигант Alibaba Group инвестира $1,25 млрд. услугата за доставка на храни Ele.me, която е собственост на едноименната компания от Шанхай, предаде Ройтерс.

В резултат на сделката, Alibaba ще получи 27,7% дял в Ele.me и ще стане най-големият акционер в компанията. До момента Ele.me е привлякла около 1,09 млрд. долара в шест рунда на финансиране. В списъка с инвеститори в компанията фигурират конкуренти на Alibaba като Tencent и JD.com. Все още няма официални коментари за сделката от страна на двете компании.

Според пазарните наблюдатели, инвестицията на Alibaba се явява част от дългосрочна стратегия, наречена O2O (online-to-offline или offline-to-online). Компанията иска да накара своите клиенти, които купуват продукти онлайн, да харчат пари и офлайн и обратно – пазаруващите офлайн да бъдат привлечени и в онлайн търговията.

Коментар