Немският автомобилен гигант Фолксваген планира да създаде напълно нов електрически модел с идеята да го наложи на масовия пазар.
Информациите за проекта все още са доста оскъдни. Според публикация в DigitlalTrends.com, „народният” електромобил ще стъпи на модулна платформа MEB, на която се базира концептуалния BUDD-e, представен по-рано тази година.
BUDD-e достига пробег 533 км и има мощност 317 к.с. Фолксваген е променила разположението на батериите, което позволява цялостно обновяване на салона.
Твърди се, че народният електромобил ще предложи пробег не по-малко от 300 км. Все още не е ясно какъв тип ще бъде машината – хечбек или компактен седан.
Предполага се, че бъдещата електрическа кола на Фолксваген ще конкурира достъпния Tesla Model 3, както и модела GM Chevy Bolt. Очаква се немският производител да пусне народния електромобил до края на десетилетието. Предполагаемата цена на колата все още не е известна.
Не само първоначалната цена е безобразна. Когато след някоя година трябва да смениш батерията, трябва да се бръкнеш отново за безобразен разход. Дотогава сигурно някой ще се сети, че рециклирането й вреди на екологията, затова ще си платиш екологичните мераци прескъпо още веднъж.
Когато се калкулира цената на километър, нека не се смята само тока, ами и амортизацията и умопомрачителните разходи по поддръжката.
Много ги бива Фолксваген в измишльотините. Сега продават е-Голф за 65 хил лв с 110км пробег или 2 пъти повече от бензиновия им автомат. Не ми се мисли за цената на версията с по-голям пробег. Сега защо не повишават малко по малко пробега на Гоуфу, ами го били планували за 2019г.
300km пробег на теория, на практика няколко изпреварвания с педала в ламарината ти стигат, за да опукаш целия заряд.
А на пода има люк, за да си стигнеш до вкъщи в стил “Флинтстоун”, като ти свършат батериите 🙂
“Предполагаемата цена на колата все още не е известна” …. страшна логика.