Ръст от 175% в броя на инсталираните POS терминали в страната отчете Visa за периода от началото на 2013 г., когато стартира кампания съвместно с 15 български банки, до края на миналата година.
Инициативата стимулира разполагането на POS терминали в нови търговски обекти в над 400 населени места в страната в повече от 250 сфери на дейност. Компанията не разкрива точния брой на инсталираните терминали.
„По всичко личи, че българските търговци оцениха високата добавена стойност от внедряването на POS терминали в своите обекти”, коментира Красимира Райчева, мениджър на Visa Европа за България.
Статистиката на Visa по проекта отчита над 26 млн. транзакции и над 1,1 млрд. евро общ обем на търговските продажби към края на миналата година. От 2013 до 2015 г. Visa е инвестирала в проекта над 600 хил. евро, съобщиха от компанията.
Обратната връзка от българските търговци показва, че основните предимства за тях при употребата на POS терминали са увеличените продажби, импулсивните покупки, подобряването на паричния поток, привличането на нови клиенти, изграждането на доверие сред клиентите и др.