ARM: Мобилните GPU ще станат по-мощни от PS4

ARM вярва, че вградените GPU ще надминат възможностите на новото поколение геймърски конзоли към края на 2017 г

ARM вярва, че вградените GPU ще надминат възможностите на новото поколение геймърски конзоли към края на 2017 г. (източник: Jeffrey Grubb/GamesBeat)

Към края на следващата година вградения GPU в мобилните процесори на ARM ще надмине по производителност графиката на конзолите PlayStation 4, обещава британският разработчик.

Геъмърските конзоли PlayStation 4 и Xbox One са на пазара от 2013 г., като оттогава досега производителността им остава непроменена. Същевременно, едночиповите решения (SoC) за смартфони се развиват с изключително бързи темпове – както самия процесор (CPU), така и вградения графичен блок (GPU).

Дори в момента най-производителните графични ядра в мобилните SoC демонстрират впечатляваща производителност, предвид техните малки размери и разсейвана топлинна енергия (TDP).

ARM вярва, че вградените GPU ще надминат възможностите на новото поколение геймърски конзоли към края на 2017 г. Те ще предложат графика с по-добро качество, твърди британският разработчик на чипове с ARM архитектура, които се използват масово в смартфоните и таблетите.

Създателите на мобилни игри все още не използват всички възможности на GPU-тата, вградени в SoC, поради което е трудно да се оцени на какво са способни подобни графични решения. Предполага се, че в своята прогноза ARM има предвид средното ниво на графика.

ARM смята, че към края на 2017 г. производителността на GPU в едночиповите решения ще достигне 2 TFLOPS, докато при PlayStation 4 този показател е 1,84 TFLOPS. Очаква се по това време на пазара да излязат SoC с GPU ARM Mali-T900, нови GPU Tegra и собствени графични процесори на Samsung.

Коментар