Китай взима лъвския пай от електронната търговия

До края на десетилетието бизнесът на китайските е-магазини ще възлезе общо на 1,1 трилион долара

До края на десетилетието бизнесът на китайските е-магазини ще възлезе общо на 1,1 трилион долара

В целия свят се наблюдава ръст на електронната търговия, а на върха е Китай – местните търговци получават милиарди долари от продажба на стоки и услуги през интернет.

Forrester Research прогнозира, че към 2020 г. пет държави ще си присвоят колосална част от приходите в е-търговията. Това са Индия, Китай, Япония, Южна Корея и Австралия – общо, те ще получат $1,4 трилиона.

През миналата година петте страни са заработили около $733 млрд. от е-търговия. Това е повече от сумарните приходи на САЩ и Западна Европа, а в бъдеще разликата ще нараства, прогнозират анализаторите.

Индия и Китай са най-перспективни в е-търговията. Нивото на приходите от този бизнес в Китай ще нарасне до $1,1 трлн. годишно, което ще укрепи позициите на страната като номер едно в света. Второ място ще заеме Индия със своите $75 млрд.

В Китай расте броят на интернет търговците, готови да доставят стоки по целия свят. Магазини като Ali Express се ползват от стотици милиони потребители в глобален мащаб. Индия също налага собствени е-магазини, но засега не постига същия успех.

Една от причините, поради която хората от различни страни купуват от китайски уеб магазини, е ниската цена на предлаганите продукти. Друго предимство на е-магазините от Китай е безплатната доставка на стоки по пощата – нещо, с което не могат да се похвалят търговците в Европа и САЩ.

Коментари по темата: „Китай взима лъвския пай от електронната търговия”

добавете коментар...

  1. Програмист

    цените на пощата в европа и америка са убииствени за бизнеса

Коментар